pc
Prawie 200-metrowy Albatros w gdańskim porcie. Luksusowy wycieczkowiec zacumował przy Terminalu Promowym Westerplatte we wtorek. To 22. wizyta statku pasażerskiego w Porcie Gdańsk w tym sezonie.
Albatros ma 205,46 m długości, 27 m szerokości oraz 7,3 m zanurzenia. Jego tonaż pojemnościowy brutto to 28 518, a nośność – 5 936 t. Jednostka została zbudowana w helsińskiej stoczni Wärtsilä. Do eksploatacji wprowadzono ją w 1973 r. jako Royal Viking Sea w barwach Royal Viking Line. Od 2005 r. do teraz jej operatorem jest Phoenix Reisen GmbH.
Wycieczkowiec pływa pod bahamską banderą po: Europie (Morze Bałtyckie i Morze Śródziemne), Azji, Australii, Nowej Zelandii, Południowej Afryce, Południowej Ameryce, Kanadzie i Nowej Anglii. Armator TTS Albatros oferuje także przeprawy przez Kanał Panamski. Obecnie trwa 14-dniowy rejs Albatrosa po Morzu Bałtyckim. Statek, oprócz Gdańska, odwiedza m.in. Kłajpedę, Sankt Petersburg, Sztokholm i Kopenhagę. Punktem startowym i końcowym jest Bremerhaven w Niemczech.
Na pokładzie wycieczkowca zmieszczą się 340-osobowa załoga oraz 812 pasażerów, dla których przygotowano liczne atrakcje. To m.in. restauracje, kasyno, fitness club, basen, pole golfowe, teatr i kino.
Albatros przypłynie do Gdańska jeszcze raz – w sierpniu. A kolejnym spodziewanym wycieczkowcem jest Clio. Statek pasażerski w środę zacumuje przy nabrzeżu WOC II gdańskiego portu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania