pc/KIGM
W Bratysławie 13 czerwca w hotelu Mercure Bratislava Centrum odbyło się spotkanie polskiego biznesu morskiego z biznesem słowackim w ramach Polskiego Dnia Morza w Bratysławie.
Polski Dzień Morza, który odbył się w tym roku, jest kontynuacją Dnia Morza z roku 2016 i sięga do tradycji organizowania przez KIGM Dni Morza na Słowacji i Czechach w latach minionych.
Tegoroczny Dzień Morza odbył się podobnie jak poprzednie edycje pod patronatem honorowym ambasadora RP w Republice Słowackiej i przy współpracy organizacyjnej z naszą placówką dyplomatyczną. Spotkanie zaszczycił przedstawiciel władz słowackich Jozef Moravček, Dyrektor Generalny Ministerstwa Transportu i Budownictwa RS oraz ambasador RP w Republice Słowackiej Leszek Soczewica.
Gości powitał radca – minister Piotr Samerek zastępca ambasadora RP w Republice Słowackiej oraz przewodniczący Rady KIGM Adam Meller. Spotkanie moderował Rafał Machowiak, dyrektor biura KIGM.
Stronę polską reprezentowali Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Zarząd Morskiego Portu Gdynia oraz Gdańsk, Deepwater Container Terminal, Baltic Container Terminal, Unifeeder, Morski Terminal Masowy Gdynia, Polskie Line Oceaniczne oraz Polska Izba Spedycji i Logistyki.
Strona słowacka reprezentowana była przez firmy transportowe, spedycyjne i logistyczne, reprezentujące przewoźników morskich działających na terenie Słowacji, przedstawicieli władz, izb handlowych, szkół wyższych oraz dziennikarzy branżowych.
Prezentacje firm polskich odbywały się równolegle z rozmowami b2b, indywidualnie zorganizowanymi przez uczestników Dnia Morza oraz podczas przerwy kawowej i obiadu.
Ostatnim punktem spotkania było wystąpienie Stanislava Michalička, dyrektora zarządzającego Interliner s.r.o eksperta ds. transportu i żeglugi morskiej, który w kilku słowach opowiedział o oczekiwaniach słowackich firm w stosnku do polskich portów i korzystaniu z ich usług, a także przedstawił ogólny stosunek słowackich kontrachentów do współpracy ze stroną polską, zgodnie z którym slowaccy partnerzy widzą ofertę polskich portów oraz firm transportowych jako konkurencyjną i atrakcyjną, mogącą konkurować z ofertą takich potentatów jak port w Hamburgu czy Rotterdamie, nie tylko pod względem cenowym, ale też jakością świadczonych usług.
Zdaniem Michalička, najważniejszą kwestią, nad którą powinni skoncentrować się zarówno polscy jak i słowaccy przedsiębiorcy to lobbing w kręgach decydencki nad polepszeniem połączeń kolejowych i drogowych pomiędzy naszymi krajami.
Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem i można uznać je za udane. Kolejna edycja Dnia Morza w czerwcu przyszłego roku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych