Port Antwerpia po raz pierwszy wysłał autonomiczne drony do zabezpieczenia istotnej infrastruktury portowej. W pełni samodzielna maszyna przetestuje swoje możliwości inspekcji i kontroli, co ma pomóc w stworzeniu autonomicznych dronów do 2022 roku.
Obejmą one kontrolę infrastruktury, nadzór i monitorowanie, zarządzanie incydentami, zarządzanie nabrzeżami oraz wykrywanie wycieków ropy lub dryfujących odpadów.
- Ambicją jest sieć autonomicznych dronów, które mogą dostarczyć „żywy obraz” różnych działań portowych - powiedział port.
W tym tygodniu po raz pierwszy ma zostać wdrożony autonomiczny dron, który został opracowany we współpracy z firmą Dronematrix. Dron posiada stałą bazę w pobliżu śluzy Kieldrecht i podąża ustaloną trasą w porcie.
Ponadto dron może również latać na żądanie, na przykład w sytuacjach awaryjnych, gdy ważny jest przegląd sytuacji.
Dron działa całkowicie niezależnie i ładuje się za pomocą inteligentnej stacji dokującej zarządzanej centralnie z platformy internetowej.
- Drony są dźwignią w wykonywaniu naszych podstawowych zadań jako władze portowe, biorąc pod uwagę ogromną powierzchnię portu. Dzięki sieci dronów możemy uważniej obserwować, co dzieje się w naszym obiekcie - powiedział Erwin Verstraelen z Portu Antwerpia.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął