Najprawdopodobniej na początku przyszłego roku zupełnie nowa jednostka trafi do floty szczecińskiego armatora Unibaltic. Chemikaliowiec powstaje w tureckiej stoczni.
118 metrów długości i 17 szerokości będzie miał budowany w Tuzli statek dla polskiego armatora. Jednostka otrzyma nazwę Alvanith a w marcu odbyło się jej wodowanie. Pierwotnie, przekazanie statku planowane było już na czerwiec tego roku, ale harmonogram zakłóciła pandemia koronawirusa.
Jak czytamy na stronie szczecińskiego armatora: "Będzie to 12 statek w naszej flocie. Nie możemy się już doczekać kiedy rozpoczniemy eksploatację nowego statku pod flagą Unibaltic".
Dotychczas, do floty Unibaltic trafiały jednostki używane. Alvanith będzie pierwszym nowym statkiem eksploatowanym przez polskiego armatora.
W marcowej uroczystości wodowania wzięli udział przedstawiciele zarządów stoczni i armatora. Na zdjęciach z wydarzenia możemy dostrzec dwie ogromne flagi (Turcji i Polski) na dziobie jednostki.
Chemikaliowiec Alvanith zostanie wyposażony w zbiorniki ze stali nierdzewnej. Jego pojemność ładunkowa wyniesie 8100,00 m3. Zanurzenie jednostki to 6,60 m a planowana prędkość eksploatacyjna ok. 12 węzłów. Statek został zaprojektowany przez biuro projektowo-konsultingowe SEFT Ship Design. Alvanith będzie pływał pod cypryjską banderą.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries