• <
PZT_1100x200_gif_2020

PKP Cargo Connect uruchomi połączenie kolejowo-promowe do Wielkiej Brytanii?

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski PKP Cargo Connect uruchomi połączenie kolejowo-promowe do Wielkiej Brytanii?
PKP Cargo Connect uruchomi połączenie kolejowo-promowe do Wielkiej Brytanii? - GospodarkaMorska.pl
fot. PKP Cargo

ew

27.01.2021 Źródło: PAP

PKP Cargo Connect, spółka zależna PKP Cargo, analizuje warunki uruchomienia kolejowo-promowego połączenia z Polski do Wielkiej Brytanii - poinformowało PKP Cargo w środowym komunikacie. Według spółki taka usługa może ułatwić wymianę towarów z Wyspami Brytyjskimi.

Dodano, że już teraz spółka otrzymuje coraz więcej zleceń na obsługę celną ładunków w imporcie i eksporcie do Zjednoczonego Królestwa.

“Zmiany spowodowane Brexitem powodują również zainteresowanie nowymi produktami logistycznymi. Aktualnie PKP Cargo Connect rozważa uruchomienie połączenia kolejowo-promowego z Polski do Wielkiej Brytanii” - powiedział cytowany w komunikacie prezes spółki Ivan Ružbacký.

“Za wspomnianym rozwiązaniem przemawia możliwość odciążenia kierowców oraz uniknięcie opóźnień w dostawach. Nowa sytuacja, w której znaleźliśmy się w bieżącym roku, wymaga zastosowania adekwatnych rozwiązań, a PKP Cargo Connect, jako doświadczony gracz na rynku, ma możliwości wdrażania ich, współpracując z czołowymi partnerami branży logistyczno-transportowej w Polsce i Europie” - dodał.

W komunikacie poinformowano, że PKP Cargo Connect jako operator logistyczny ma własne służby celne, w rezultacie tylko przez pierwsze dwa tygodnie 2021 roku agencje celne spółki w Kostrzynie, Świecku i Szczecinie odprawiły ponad sto zgłoszeń celnych zarówno w eksporcie, jak i tranzycie. Chodziło o takie produkty, jak: papier, części do samochodów, elementy do produkcji wiatraków, nawozy.

Prezes spółki podkreśla, że, że Brexit wywołał szereg problemów, ale otworzył też perspektywy przed operatorami logistycznymi.

Szef PKP Cargo Connect dodaje, że dobre efekty może przynieść spółce również współpraca z armatorami morskimi, ponieważ wielu klientów wybiera obecnie transport morski. Choć jest on dłuższy od lądowego i promowego, to jednak w portach nie ma takich zatorów, jak na przejściach granicznych na Kanale La Manche.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32123,00 $ tona 3,02% 17 maj
 Cynk 2954,00 $ tona 1,03% 17 maj
 Aluminium 2455,00 $ tona 0,70% 17 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.