Nowej generacji urządzenie do produkcji energii z fal i rzek testowane jest na Wyspach Normandzkich. Zdaniem twórców technologii, spółki Spiralis Energy - nie narusza dna morskiego, rzecznego, a jego wpływ na środowisko naturalne jest zminimalizowany.
Przedstawiciele Spiralis Energy rozpoczęli testowanie systemu przypominającego muszlę – Axial Skelter – na wyspie Alderney. Celem projektu jest pokazanie zrównoważone systemy pływowe mogą przyczyniać się do bardziej przystępnej cenowo, ekologicznej i przewidywalnej przyszłości energetycznej. Każde urządzenie jest w stanie wyprodukować wystarczającą ilość energii w ciągu jednego dnia, aby zaparzyć ponad 250 000 filiżanek herbaty.
Inżynierowie z SE podkreślają, że w przeciwieństwie do innych technologii offshore, Axial Skelter nie posiada ostrych krawędzi ani szybko poruszających się części, a tym samym nie zakłóca równowagi biologicznej dna i system nie ma negatywnego wpływu na środowisko morskie.
Axial Skelter jest wykonany z w pełni recyklingowanych segmentów drukowanych w 3D, bezpieczny dla życia morskiego i łatwy w produkcji oraz konserwacji. Pomysłodawcy twierdzą, że realizacja każdej "muszli" jest możliwa do wykonania w ciągu 7 dni.
Od 27 do 28 listopada spółka przeprowadziła prezentację swoich rozwiązań społeczności Alderney - zademonstrowano działanie Axial Skelter, organizując tablice informacyjne oraz sesje pytań i odpowiedzi. Mieszkańcy mieli okazję dowiedzieć się, jak wyspa mogłaby wykorzystać energię pływów w swoim miksie energetycznym, zmniejszając zależność od generatorów diesla i wprowadzając bardziej opłacalne oraz zrównoważone źródło energii.
Firma zachęca społeczeństwo do wsparcia kampanii Tides2Tea poprzez zakup przyszłej filiżanki herbaty "z prądu". Uczestnicy kampanii będą mieli swoje nazwiska wydrukowane na pierwszym urządzeniu, które zostanie zainstalowane w wodach Alderney w 2025 roku.
Energia pływowa, w przeciwieństwie do energii słonecznej i wiatrowej, cechuje się niespotykaną przewidywalnością. Ta cecha stawia energię wodną jako kluczowy element osiągnięcia celu neutralności klimatycznej Wielkiej Brytanii do 2050 roku.
Przedstawiciele Axial Skelter podkreślają, że ich projekt nie ogranicza się do pozyskiwania energii z fal morskich, ale jest znacznie szerszy. "Muszla" do produkcji energii może być używany w każdym płynącym akwenie o wystarczającej głębokości, w tym w rzekach, falach i pływach. Wstępnie minimalny limit głębokości podawany jest na 5 m, jednak zależny jest od konkretnego projektu. Spiralis planuje długoterminowe wykorzystanie technologii w społecznościach wyspiarskich, do zasilania krajowych sieci energetycznych, a także do prywatnych zastosowań, takich jak centra danych czy produkcja wodoru.
Guy Levene, CEO Spiralis Energy, ocenił, że kampania Tides2Tea to nie tylko prezentacja technologii – to wezwanie do działania na rzecz czystszej i bardziej przewidywalnej przyszłości energetycznej. Alderney jest idealnym miejscem do pokazania potencjału energii pływowej. Zapraszając społeczeństwo do tej podróży, pokazujemy, jak innowacja, społeczność i działanie mogą stworzyć świat, w którym nasze największe zasoby naturalne przynoszą postęp i nowe możliwości.
George Illovy, współprojektant Spiralis Energy, powiedział zapowiadając projekt: Nasz Skelter, inspirowany elegancją muszli Turritella, jest dowodem na to, że innowacja może być prosta, skuteczna i głęboko zrównoważona. Kampania Tides2Tea łączy codzienny rytuał picia herbaty z niezwykłym potencjałem energii pływowej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów