Grupa Greencarrier ogłosiła wprowadzenie przewozów morskich całkowicie wolnych od paliw kopalnych, zastępując konwencjonalny olej napędowy skroplonym biometanem. Nowa oferta obejmuje wszystkie rezerwacje na wszystkich trasach w ramach całej grupy, niezależnie od używanego statku.
– Teraz klienci mogą rezerwować swoje przesyłki z wykorzystaniem w pełni odnawialnego paliwa, skroplonego biometanu, stosując podejście book-and-claim, oparte na ilości energii potrzebnej do przetransportowania kontenerów. Paliwo to jest certyfikowane przez International Sustainability and Carbon Certification (ISCC), nie zawiera odpadów oleju palmowego i redukuje emisję CO2 o 100% na kontener, w porównaniu z konwencjonalnymi paliwami kopalnymi – podaje Greencarrier w komunikacie prasowym.
Klienci otrzymają dowód zakupu zrównoważonego paliwa, w tym niezależnie zweryfikowany certyfikat dotyczący zrealizowanej redukcji emisji CO2 dzięki przejściu na skroplony biometan .
Nowa usługa została opracowana we współpracy z STX Group, globalnym dostawcą towarów środowiskowych i rozwiązań klimatycznych.
Skroplony biometan, znany również jako LBM (LBM – liquified biomethane), jest ekologicznym paliwem bunkrowym, które może mieć zerową emisję netto w zależności od surowca i jest komercyjnie dostępne w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Biometan jest produkowany z zrównoważonych surowców biomasy, takich jak odpady przemysłowe i rolnicze.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął