Do powstającej w Ostrołęce elektrowni gazowo-parowej dotarły, zbudowane w fabrykach General Electric w Szwajcarii i Holandii, kolejne części turbozespołu. Wirnik generatora, wirnik części niskoprężnej turbiny parowej oraz moduł podgrzewania paliwa gazowego ważą łącznie ponad 200 ton. Na plac budowy zostały dostarczone z gdańskiego portu drogą kołową.
Nowe elementy transportowane były drogą śródlądową na barkach (tak wirniki pokonały drogę ze szwajcarskiej fabryki do portu w Antwerpii) oraz morską, na pokładzie statku wyposażonego we własne dźwigi. Następnie w porcie gdańskim zostały przeładowane na specjalnie skonfigurowane naczepy zestawów transportowych, dostosowane do przewozu ładunków ponadnormatywnych. Przejazd z Portu Gdańsk na budowę w Ostrołęce trwał dwie noce. Odbywał się zgodnie z zezwoleniami uzgodnieniami z zarządcami dróg.
Zadaniem 18-tonowego modułu podgrzewu paliwa jest przygotowanie gazu ziemnego dostarczonego rurociągiem do optymalnego spalania w turbinie gazowej poprzez podgrzanie go tuż przed wlotem do komory spalania turbiny gazowej.
Kolejna duża dostawa spodziewana jest w połowie grudnia, kiedy do portu w Gdyni wpłynąć powinny elementy transformatora blokowego. Zadaniem tego urządzenia będzie dostosowanie napięcia wyprodukowanej w bloku energii elektrycznej do wartości odpowiedniej dla sieci przesyłowej. Na ten sam miesiąc planowana jest też dostawa elementów turbiny gazowej.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął