W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu trwa remont kilku jednostek jednocześnie. Aby zoptymalizować czas prac oraz wykorzystanie infrastruktury, dwa statki zostały zadokowane w jednym doku.
W doku numer 6 prowadzone są prace na pogłębiarce Roland X oraz na jednostce badawczej Victor Hensen. Roland X, należący do firmy pogłębiarskiej Detlef Hegemann, wymaga wykonania w doku modernizacji prowadnic słupów ustalających. Poza dokiem na wydziale kadłubowym wykonywane są wzmocnienia 3 nóg ustalających pogłębiarkę. Pogłębiarka wyposażona jest w koparkę firmy Libherr dostosowaną do pogłębiania w osadach dennych ciężkich. Jednostka ma 33 m długości i 9, 5 m szerokości.
Z kolei na statku Victor Hensen stocznia wykonuje prace kadłubowe i konserwacyjne. Statek ma prawie 40 m długości i ponad 9 m szerokości. Jednostka służy do rejsów badawczych w obszarach przybrzeżnych na całym świecie. Jednocześnie ten sam armator zlecił MSR Gryfii prace na innej jednostce ze swojej floty MV Aurelia, która wykorzystywana jest do badania środowiska oraz dna morskiego.
Oba remonty są przykładem dobrej współpracy z właścicielami statków – Hempel Shipping i Detlef Hegemann. Pod koniec października ubiegłego roku w Świnoujściu remontowany był statek geotechniczny – Markab.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza