Holownik portowy FAIRPLAY-83 jest już w Świnoujściu. Jest to nowa jednostka Fairplay Towage Group, jednego z największych w Europie dostawców usług holowniczych.
Fairplay-83 typ Harbour ASD Tug 3010 ICE Class, został zbudowany przez stocznię Damen. Ma 29,84 m długości, 10,43 m szerokości. Dwa silniki Catepillar o mocy 5150 KM (3840 kW) zapewniają prędkość 14 węzłów i uciąg na palu 61,2 t. Holownik posiada klasę lodową.
Fairplay Towage Group, jeden z wiodących na kontynencie dostawców usług holowniczych, zamówił w Damen Shipyards dwa nowe holowniki. Jeden z nich, wykonany na bazie projektu ASD Tug 2813 statek, który otrzymał nazwę Fairplay-97, będzie mógł pochwalić się uciągiem na palu przekraczającym 80 ton. Druga jednostka, nazwana Fairplay-83, ma 60 ton uciągu na palu. Jest wyposażona w azymutalny napęd rufowy i wciągarkę rufową do holowania na morzu. Obie jednostki zostały wyposażone w zewnętrzne funkcje FiFi (fire-fighting) umożliwiające wsparcie akcji ratunkowych i gaśniczych.
Holownik Fairplay-83 właśnie dotarł do Świnoujścia, drugi z nich, mocniejszy Fairplay-97, jest w ostatniej fazie przygotowań do przekazania. Zgodnie z harmonogramem prac, na jesieni rozpoczął próby morskie, zaś dostawa planowana jest w pierwszym kwartale 2025 roku.
Oba nowe holowniki zostały wyposażone w systemy oczyszczania spalin, aby zapewnić zgodność z normą IMO Tier III.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii