• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Eksperci od zadań XXL w Porcie Gdańsk (foto, wideo)

ew

08.02.2021 01:00 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Eksperci od zadań XXL w Porcie Gdańsk (foto, wideo)
Eksperci od zadań XXL w Porcie Gdańsk (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl
fot. GospodarkaMorska.pl

Samoloty, łodzie, turbiny czy elementy farm wiatrowych – są ładunki, których transport wymaga specjalnego przygotowania i dopiętej na ostatni guzik logistyki. Do niedawna, towary wielkogabarytowe z południa Polski były transportowane przez porty Europy Zachodniej. Teraz coraz więcej z nich jest przejmowanych i płynie przez port w Gdańsku. Nie byłoby to możliwe gdyby nie eksperci od ładunków XXL – firma KADOR.

„Tak naprawdę w żadnym polskim porcie nie było dotychczas firmy z tak szerokim wachlarzem możliwości jeśli chodzi o przygotowanie towaru do przeładunku i transportu morskiego. KADOR to rodzinna, polska firma z 40-letnim doświadczeniem w pakowaniu i transporcie na całym świecie” - mówi Anna Drozd, rzecznik prasowy Portu Gdańsk. 

Solidne skrzynie eksportowe w transporcie morskim to podstawa. Ich rola nie ogranicza się jedynie do ochrony zawartości przed uszkodzeniami mechanicznymi, ale też wpływem warunków atmosferycznych, takich jak duża wilgotność, zasolenie atmosfery, częsty brak cyrkulacji powietrza czy dobowe wahania temperatur. W przypadku, gdy mamy do czynienia z wymiarami zna­cząco odbiegającymi od kontenerowych, warto rozważyć możliwość montażu urządzeń bezpośrednio na terenie portu. Odpowiednie zaplecze infrastrukturalne pozwoli przeprowadzić prace montażowe, a także końcowe odbio­ry w obecności klienta w pobliżu miejsca wyjścia statku. Wynikiem jest nie tylko optymalizacja procesu pod wzglę­dem ekonomicznym, ale także redukcja przeładunków i minimalizacja ryzyka uszkodzeń podczas transportu drogowego w towarzyszących mu przeładunkach. 

Jak mówi Dorian Łebzuch, prezes w KADOR: „Jednym z naszych ostatnich ciekawszych projektów był demontaż linii do produkcji szyb samochodowych w Szwajcarii. Realizowaliśmy tę usługę kompleksowo, od organizacji transportu, przez pakowanie, dostosowanie do transportu morskiego, wysyłkę a następnie rozładunek w Peru i zmontowanie linii do ponownego uruchomienia”.

Dotychczas, towary wielkogabarytowe z południa Polski były transportowane przez porty Europy Zachodniej, gdzie zlokalizowane są firmy pakujące. Dzięki uruchomionemu w 2019 roku bezpośrednio w polskim porcie zakładowi KADOR – coraz więcej tego typu ładunków jest przejmowanych i płynie przez Port Gdańsk.

„Port to naczynia połączone. Z jednej strony to oczywiście firmy, które realizują przeładunki w relacji morskiej. Ale to też firmy, które świadczą szereg usług dodatkowych, czyli są tak naprawdę dopełnieniem naszej oferty. I są one bardzo istotne z punktu widzenia funkcjonowania portu i naszych kontrahentów. Firma KADOR jest obecna w porcie w Gdańsku od 2019 roku. Bardzo cieszymy się, że jest z nami, ponieważ dzięki temu oferta naszego portu także staje się kompleksowa”. - przyznaje Anna Drozd. 

Dzięki zlokalizowaniu hali w bezpośrednim sąsiedztwie największego polskiego terminala przeładunkowego – DCT, możliwa jest szybka reakcja na sytuacje awaryjne w portach i bezpośredni kontakt z armatorami czy terminalem. Obecnie trwa rozbudowa zakładu KADOR, wkrótce zostanie oddana do użytku nowa hala.

„Ta inwestycja otwiera nam możliwości przygotowywania jeszcze większych ładunków do transportu międzykontynentalnego. W hali w Gdańsku zdecydowaliśmy się na bardzo wysoką,18-metrową zabudowę, dzięki której będziemy w stanie realizować podnoszenie elementów sprzętem mobilnym, przez co ograniczenia praktycznie przestaną istnieć”.- zdradza Dorian Łebzuch.

Nowa hala ma aż 30tys m3 kubatury. Jej gabaryty pozwolą również na montaż wielkogabarytowych elementów. Zakład zostanie połączony z terminalem drogami wewnętrznymi, co znacząco uprości przejazd pojazdów z ładunkami ponadnormatywnymi z miejsca pakowania do nadbrzeża. 

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.