• <
ATC_CARGO_TOP

Władze Kanału Sueskiego: podczas operacji ratowania Ever Given zginął człowiek

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Władze Kanału Sueskiego: podczas operacji ratowania Ever Given zginął człowiek
Władze Kanału Sueskiego: podczas operacji ratowania Ever Given zginął człowiek - GospodarkaMorska.pl
Fot. Twitter

ac

26.05.2021 Źródło: PAP

Władze egipskiego Kanału Sueskiego, które pozostają w sporze o odszkodowanie z właścicielem kontenerowca Ever Given, który w marcu na sześć dni zablokował kanał ogłosiły, że podczas akcji ratowania statku zginął jeden człowiek.

"Jedna ofiara śmiertelna, jedna zatopiona łódź ratunkowa i 48 statków, które musiały znaleźć alternatywną trasę to najważniejsze straty władz kanału" - napisano we wtorek na stronie na Facebooku opisującej szkody poniesione przez Zarząd Kanału Sueskiego (SCA) z powodu incydentu.

Decyzją egipskiego sądu Ever Given, jeden z największych kontenerowców na świecie, jest obecnie przetrzymywany na Wielkim Jeziorze Gorzkim między dwoma odcinkami kanału w oczekiwaniu na ugodę między SCA a właścicielem statku - japońską firmą leasingującą statki Shoei Kisen Kaisha Ltd.

SCA początkowo domagał się od właściciela statku 916 mln dolarów na pokrycie strat związanych z opłatami tranzytowymi i zniszczeniem szlaku wodnego oraz opłacenie kosztów akcji ratunkowej. Kwota zostały później obniżone do 550 mln. Japońska firma odmówiła zaspokojenia tych roszczeń i odwołała się również od nakazu zatrzymania statku.

Według SCA oferta właściciela Ever Given wynosiła 150 mln dolarów, na co firma nie mogła się zgodzić, biorąc pod uwagę skalę strat spowodowanych blokadą.

Prawnicy japońskiej firmy przekonują, że SCA nie udowodnił usterki statku, a kontrakt na przeprowadzanie przez kanał zakłada, że to SCA jest odpowiedzialny za akcje ratunkowe w razie jakichkolwiek wypadków.

Zdaniem władz Kanału, dochodzenie w sprawie wypadku niezbicie wykazało, że za cały incydent "całkowitą winę" ponosi kapitan Ever Given i to właściciel powinien ponieść koszty wszystkich spowodowanych przez blokadę strat.

Pływający pod panamską banderą, obsługiwany przez tajwańską firmę Evergreen Marine Corp. kontenerowiec Ever Given utknął na mieliźnie w jednonitkowym odcinku południowej części kanały 23 marca. Do czasu jego uwolnienia sześć dni później żegluga przez tą jedną z najważniejszych dróg morskich była zablokowana, co spowodowały poważne straty i zakłócenia w globalnym transporcie.


Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32908,00 $ tona 0,27% 10 cze
 Cynk 2965,00 $ tona -1,03% 10 cze
 Aluminium 2470,00 $ tona 0,45% 10 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.