gm24
Politechnika Gdańska ogłosiła przetarg, w którym wybierze wykonawcę przystani żeglarskiej na Martwej Wiśle, na terenie gdańskiej Wyspie Sobieszewskiej. Przystań ma służyć głównie jako miejsce prowadzenia zajęć dydaktycznych oraz badań naukowych.
O ogłoszeniu przetargu poinformował w środę rzecznik prasowy Politechniki Gdańskiej (PG) Maciej Dzwonnik. W rozesłanym mediom komunikacie wyjaśnił, że inwestycja zostanie zrealizowana na należącej do uczelni działce o powierzchni ok. 6,2 tys. m kw. zlokalizowanej nad Martwą Wisłą przy ul. Nadwiślańskiej 9. Nieruchomość ta znajduje się na - będącej częścią Gdańska - Wyspie Sobieszewskiej, około 400 m od prowadzącego na nią mostu.
W ramach inwestycji powstaną pomost na palach mający prawie 152 m kw. powierzchni, pomost pływający o powierzchni 95 m kw., slip o powierzchni 32 m kw. a także miejsca cumownicze dla jachtów.
Prace przewidują też rewitalizację ciągu pieszo-rowerowego biegnącego wzdłuż brzegu Martwej Wisły. Będzie on miał długiego 64 m, a jego szerokość wyniesie 3 m. W ramach inwestycji planuje się też doprowadzenie do przystani instalacji dostarczających prąd i wodę. Powstaną też drogi dojazdowe i miejsca postojowe dla aut.
PG planuje rozstrzygnąć przetarg 18 maja. Od momentu wyboru wykonawcy będzie on miał dwa lata na realizację inwestycji. Przystań powinna więc zostać oddana do użytku najpóźniej w połowie 2022 r.
Na terenie przystani prowadzone będą głównie badania naukowe i zajęcia dydaktyczne dotyczące np. właściwości hydromechanicznych różnych jednostek pływających. Poza tym, jak poinformował Dzwonnik, przystań poszerzy też ofertę żeglarską na Wyspie Sobieszewskiej.
Na terenie, na którym powstanie przystań, przed laty funkcjonował ośrodek wypoczynkowy służb celnych. Kilka lat temu PG otrzymała go w darowiźnie od Skarbu Państwa.
PG posiada już jedną przystań żeglarską zlokalizowaną w Iławie na Jezioraku. Służyła ona jednak głównie do celów rekreacyjnych. Duże oddalenie od Trójmiasta utrudniało prowadzenie tam zajęć dydaktycznych czy badań naukowych.
Opublikowano raport ws. katastrofy barki na Kanale Kaszubskim, w której zginęły 4 osoby
Raportowanie ESG: diabeł tkwi w szczegółach - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
OZE: Strategia czy jej brak w zakresie cyberbezpieczeństwa RP na morzu?
Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC
Pojazd nawodny Drix zmienia spojrzenie na morską autonomiczność
Patrolowiec sił morskich Holandii przechwycił niemal tonę kokainy na Morzu Karaibskim