Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poinformował, że w przetargu na dzierżawę 27 hektarów w głębokowodnej części portu oferty złożyły dwie firmy.
Zainteresowane ulokowaniem działalności na nieruchomości, która znajduje się przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym są dwa przedsiębiorstwa: CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze oraz DCT Gdańsk SA.
Teren objęty przetargiem ma powierzchnię 27 hektarów. Jest zlokalizowana przy głębokowodnej części Portu Gdańsk. Teren objęty jest aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno-usługową. Działka jest o tyle atrakcyjna, że umożliwia budowę terminala morskiego o dużych możliwościach przeładunkowych. Marek Gróbarczyk, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, zapowiedział, że na tych terenach powstanie Agroport – terminal dedykowany produktom rolnym i nawozom.
Dziś poznaliśmy firmy, które złożyły oferty na DEEPWATER, czyli teren o pow. 27 hektarów w głębokowodnej części @PortGdanskZMPG Są to CM Partner A/S z siedzibą w Kopenhadze i @DCTGdansk. Teraz komisja weryfikuje dokumenty. pic.twitter.com/XK62UuhU87
— Port of Gdańsk (@PortGdanskZMPG) January 5, 2022
CM Partners A/S jest spółką należącą do holdingu CM Holding
A/S. Grupa zajmuje się m.in. logistyką i transportem, ale jest także
operatorem terminali masowych w portach Aalborg (Dania), Aarhus (Dania),
Lipawa (Łotwa), Fredericia (Dania), Grenaa (Dania), Kalundborg (Dania),
Masnedø (Dania), Nakskov (Dania), Ystad (Szwecja), a także w Gdańsku i
Szczecinie.
DCT Gdańsk jest operatorem terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Jest to największy, a jednocześnie najszybciej rozwijający się polski terminal kontenerowy, a zarazem jedyny terminal głębokowodny terminal w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Spółka DCT Gdańsk SA jest częścią grupy PSA International, w której portfolio znajduje się m.in. ponad 60 głębokowodnych terminali. W Europie PSA obecne jest m.in. w portach w Genui, Wencji, Antwerpii, Zeebrugge, Essex i Sines.
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni