Carnival Corporation podpisał umowy na sprzedaż dwóch wycieczkowców na złom. Chodzi o wybudowany w 1990 roku Carnival Fantasy i wybudowany w 1996 roku Carnival Inspiration.
Carnival wybrał tureckie stocznie złomujące Ege Celik i Simsekler, ze względu na to, że statki są tam złomowane zgodnie z międzynarodowymi regulacjami środowiskowymi. Oba zakłady mają certyfikat Konwencji Hongkong i Environmentally Sound Recycling of Ships oraz w pełni spełniają wymagania Unii Europejskiej, Międzynarodowej Organizacji Morskiej i Międzynarodowej Organizacji Pracy.
Carnival współpracował z organizacją non-profit Bellona Foundation, głównego partnera NGO Shipbreaking Platform i Sea2Cradle, firmy specjalizującej się w recyklingu statków. Dzięki nim armator pozyskał wiedzę na temat rozbiórki statków w odpowiedzialny sposób.
- Jesteśmy odpowiedzialni za ochronę środowiska i zdrowia naszych gości oraz członków załogi – powiedział Bill Burke, starszy oficer morski w Carnival Corporation. - Ta odpowiedzialność rozciąga się też na nasze wycieczkowce, od początku ich działalności w naszej flocie aż do jej końca.
Od czasu zawieszenia rejsów w połowie marca z powodu pandemii COVID-10, armatorzy wycieczkowców zostali zmuszeni do drastycznego obniżenia wydatków operacyjnych. Złomowanie starych jednostek wpisuje się w tę strategię, jak i przekładanie dostaw nowych statków.
W zeszłym miesiącu Pullmantur Cruises, podspółka Royal Caribbean, sprzedała na złom trzy statki. Chodzi o wybudowane w 1991 roku MS Monarch, MS Sovereign i MS Horizon.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key