Baltic Spares Service, firma specjalizująca się w remontach silników okrętowych i dostawie części zamiennych, pochwaliła się nowym warsztatem w Gdańsku przy ulicy Strzelca 27. Daje jej on unikalne na rynku możliwości kompleksowej oferty skierowanej do armatorów, stoczni oraz partnerów z całego świata.
Oficjalna prezentacja nowego warsztatu Baltic Spares Service i jego możliwości odbyła się w zeszłym tygodniu. Nowa hala zlokalizowana w Gdańsku jest wyposażona zarówno w część magazynową, jak i w specjalistyczne urządzenia, dzięki którym serwisanci BSS mogą wykonać niemal dowolne naprawy elementów silników żeglugowych. Pośród nich znalazły się m.in. lasery do ablacji oraz do czyszczenia elementów z rdzy, a także nowa frezarka wrzecionowa. Ponadto pracownicy mają do dyspozycji pełen zestaw niezbędnych tokarek, pilarek, honownicę, szlifierki, piaskarki, frezarki i spawarki.
– Część obiektu przeznaczona jest na składowanie towaru, natomiast w większej mierze skupiamy się na obróbce, na usługach warsztatowych. Chcemy zaoferować naszym klientom kompleksowe rozwiązania. Oprócz naszej normalnej działalności, jaką jest dostawa nowych części zamiennych czy też serwis, dzięki tej inwestycji możemy naszym klientom regenerować części, możemy naprawiać je u nas – opisuje Mateusz Wilkicki, dyrektor zarządzający BSS. – Dzięki temu parkowi maszynowemu jesteśmy w stanie wiele rzeczy naprawić, przedłużyć ich żywotność, a to się wpisuje w ekologię – dodaje.
Na oficjalnym otwarciu hali pojawiło się wielu zaproszonych przez BSS
gości reprezentujących współpracujące z gdańską spółką firmy. A tych nie
brakuje – jak w swojej prezentacji podczas uroczystości pokazywał
Tadeusz Ślebioda, zastępca dyrektora zarządzającego, BSS obsługuje sporą
część krajowego rynku i wielu klientów poza granicami Polski. W
rozmowie z Gospodarką Morską Mateusz Wilkicki nie ukrywa, że firma ma
jednak większe ambicje.
– Jesteśmy dużą i znaną firmą w Polsce i
za granicą. Prawdopodobnie jesteśmy bardziej znani jako dostawca części
zamiennych, mniej jako firma remontowa– mówi.
Nowy warsztat BSS
jest wyposażony w urządzenia CNC oraz specjalistyczne maszyny
umożliwiające m.in. regenerację głowic cylindrów i produkcję niewielkich
części na zamówienie klienta. Jak mówi Mateusz Wilkicki, produkcja i
dystrybucja części zamiennych to jedna z nóg, na których stoi Baltic
Spares Service. Drugą, równie ważną, pozostaje serwis i remonty
międzyrejsowe, dokowe, czy eksploatacyjne.
– Warsztat to takie
dopełnienie, które sprawia, że jesteśmy w stanie dać klientowi
stuprocentową obsługę jeśli chodzi o silnik – zapewnia Wilkicki.
Sama
hala to około 1000 m2 powierzchni. Znajduje się w niej strefa
przeznaczona do składowania części do regeneracji, magazyn części
zamiennych oraz część socjalno-biurowa, która umożliwiaj dokładne
omówienie wymaganych prac warsztatowo-remontowych z udziałem klienta. Co
ważne, hala została zaprojektowana tak, by można było do niej łatwo
dojechać nawet z dużym ładunkiem. Cały proces dostawy może być
nadzorowany przez klienta. BSS ponadto raportuje regularnie o przebiegu
każdego etapu prac warsztatowych. Co więcej, BSS jest też właścicielem
sąsiadującej z halą działki, dzięki czemu w przyszłości można będzie
rozbudować obiekt lub dostawić nowy w razie potrzeby.
Korzenie
firmy BSS sięgają 1990 roku, co oznacza, że w 2025 roku spółka obchodzić
będzie ćwierćwiecze. Została założona przez dwóch kolegów: Adama
Ślebiodę i Tadeusza Wilkickiego, a pierwszym biurem stał się... piwnica.
Przez lata jednak wypracowała sobie niezaprzeczalną pozycję na rynku i
jako firma rodzinna rozrosła się, przyjmując z czasem rolę lidera w
swojej branży. Obecnie funkcjonuje nie tylko na rynku polskim, ale
posiada również przedstawicielstwa i uznania wielu producentów w
zakresie serwisu i części zamiennych.
Wyposażenie nowej hali warsztatowo-serwisowej:
– Szlifierka TS-88
– Piaskarka Minimal PK350E
– Szlifierka stołowa Proma BKS-2500
– Honownica Chris-Marine UB-EL
– Spawarka TIG OZAS-ESAB FALTIG-200DC
– Tokarka Maktek Brzeska120 BL200L-1 1F
– Tokarka CNC Miumac C6140ZK
– Frezarka CNC Miumac DM1052
– Frezarka wrzecionowa Everricho ER-VMC
– Spawarka Migmag Bester Powertec 280C Pro
– Pilarka stołowa Pro-Motor MSC 63 2-2P
– Laser do ablacji Marmax Laser Bis
– Laser HCC-2000 Bejing JCZ
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów