ew
Proekologiczne i pozwalające na oszczędności rozwiązanie na promie Copenhagen coraz bliżej. W zeszłym tygodniu, w Gdańskiej Stoczni Remontowa zakończył się remont jednostki niezbędny do przeprowadzenia modernizacji. Samo urządzenie (rotor) zostanie zamontowane na promie w II kwartale 2020 roku.
Scandlines to kolejny przewoźnik, który stawia na rotory. To nowoczesne rozwiązanie wykorzystuje tzw. efekt Magnusa. Dzięki sile wiatru i wytworzeniu różnicy ciśnień, produkowana jest siła napędowa, która pozwala na poruszanie statku. Przy korzystnych warunkach wiatrowych dostarcza on moc niezbędną do utrzymania prędkości. System jest kompatybilny z innymi technologiami, które mają wpływ na ograniczenie poziomu emisji. Urządzenie, które pojawi się na statku należącym do Scandlines, będzie miało 30 metrów wysokości i 5 metrów średnicy. Dostarczony przez firmę Norsepower rotor pozwoli na korzystanie z energii wiatrowej w czasie wykonywanych przez prom operacji.
Przypomnijmy, że pierwszym promem, który wykorzystuje paliwo LNG oraz energię wiatrową jest Viking Grace należący do Viking Line. Prom został wyposażony w rozwiązanie Norsepower Rotor Sail Solution, które może być stosowane zarówno na nowo budowanych statkach, jak i tych, które znajdują się już w eksploatacji. Na Viking Grace znalazł się rotor średniej wielkości. Układ wirujących cylindrów ma 24 metry wysokości i średnicę 4 metrów. Jest to w pełni zautomatyzowane rozwiązanie. Gdy tylko czujniki wykryją, iż siła wiatru jest wystarczająca, aby wspomagając system napędowy promu i wygenerować oszczędności na paliwie - automatycznie się włączą. Natomiast w przypadku zmiany kierunku, siły wiatru lub zaistnienia innych niekorzystnych czynników, praca wirnika zostaje zatrzymana.
Wyremontowany w stoczni Remontowa prom Copenhagen może zabrać na pokład 1300 pasażerów. Zmieści się na nim 96 pojazdów ciężarowych lub 460 pojazdów osobowych. Prom łączy Niemcy i Danię, obsługując linie Rostock-Gedser.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru