pc
STAL Complex przekazał w pełni wyposażoną barkę do karmienia łososia hodowlanego. Jednostka trafiła w ręce norweskiego klienta w czwartek, 23 maja. To już 67. barka tego typu wykonana przez spółkę z Gdyni.
Barka ma 40 m długości i 12 m szerokości. Jednostka może zabrać na pokład 500 t paszy. Wyposażona jest w tzw. feed system, trzy agregaty prądotwórcze o łącznej mocy 400 kW oraz w system kontroli umożliwiający sterowanie barką z dowolnej lokalizacji. Wszystkie te rozwiązania połączone ze sobą zapewniają jednostce praktycznie pełną autonomiczność.
Przekazana w czwartek barka jest pierwszą z serii sześciu zakontraktowanych na rynek norweski.
STAL Complex powstał w 2005 roku. Duże doświadczenie w branży oraz wypracowane kontakty handlowe pozwoliły spółce wyspecjalizować się w budowie barek i katamaranów do obsługi farm rybnych na rynku skandynawskim. STAL Complex pracuje zgodnie z wymogami standardów europejskich oraz norm branżowych. Realizuje także specjalistyczne projekty na zamówienie klienta.
Firma posiada uznania i certyfikacje w zakresie spawania konstrukcji stalowych i aluminiowych o podwyższonej wytrzymałości oraz uprawnienia do produkcji kontenerów typu off-shore, zgodnych z normą 2.7-1 DNV. Ponadto STAL Complex spełnia najwyższe wymagania w ramach certyfikowanego systemu zarządzania bezpieczeństwem OHSAS 18001.
Koncesja wydana przez Ministra Spraw Wewnętrznych pozwala firmie przeprowadzać także prace remontowo-ślusarskie na wojskowych jednostkach pływających. Ułatwia to korzystna lokalizacja z bezpośrednim dostępem do wody i możliwością transportu ponadgabarytowych konstrukcji drogą morską.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth