pc
ST3 Offshore w restrukturyzacji dywersyfikuje portfel zamówień. Obecnie spółka realizuje kontrakt dla lokalnego podmiotu z branży stoczniowej i konstrukcji stalowych. W zakładzie budowane są karmniki dla łososi.
Jak poinformowała portal GospodarkaMorska.pl Bogna Bartkiewicz, specjalista ds. public relations w ST3 Offshore w restrukturyzacji, karmnik to stalowa konstrukcja składająca się z ram o wymiarach kilkudziesięciu metrów każda. Zakład wyprodukuje łącznie kilka takich obramowań wraz z wyposażeniem dodatkowym. Wartość kontraktu i szczegóły realizacji obejmuje tajemnica handlowa.
Obecny kontrakt umożliwia wykorzystanie produkcyjnego potencjału fabryki ze Szczecina. Rok 2018 jest dla branży offshore szczególny – nastąpiło nieznaczne spowolnienie w uruchamianiu produkcji dla obszaru energetyki odnawialnej, ponieważ rozpoczęcie budowy kolejnych farm wiatrowych planowane jest od przyszłego roku.
– Fabryka jest w stanie zbudować każdą dużą konstrukcję stalową i przygotować ofertę zgodną z oczekiwaniami klienta, nie tylko z branży offshore, stąd decyzja o przyjęciu do realizacji zlecenia spoza podstawowego zakresu działań zakładu – mówi Bogna Bartkiewicz, specjalista ds. public relations w ST3 Offshore w restrukturyzacji.
Dodała, że spółka otrzymuje liczne zapytania ofertowe dotyczące zleceń związanych zarówno z branżą offshore, jak i z produkcją z obszaru gospodarki morskiej oraz konstrukcji stalowych znajdujących zastosowanie w lądowej infrastrukturze. Na każde z tych zapytań przygotowywane są kompleksowe oferty realizacji produkcji.
Szczeciński zakład działalność opiera jednak głównie na produkcji wielkogabarytowych konstrukcji z obszaru energetyki odnawialnej. Trwają rozmowy na temat nowych kontraktów, ich szczegóły objęte są tajemnicą biznesową.
Ostatnim projektem dla sektora offshore realizowanym przez ST3 Offshore w restrukturyzacji była budowa 20 fundamentów do morskich elektrowni wiatrowych dla duńskiego koncernu energetycznego Ørsted. Olbrzymie konstrukcje kratownicowe (ponad 50 m wysokości i prawie 700 t wagi każda) transportowane były specjalną barką do portu w Cuxhaven (Niemcy) w asyście holownika. Tam zostały rozładowane oraz doposażane w niezbędne instalacje elektryczne, sterujące oraz nawigujące, i posadawiane na tzw. suction bucketach (kotwach ssących). Tak zmontowane klient transportował we własnym zakresie na miejsce docelowe – farmę wiatrową Borkum Riffgrund 2 (BR2) na Morzu Północnym. Był to drugi kontrakt dla tego klienta.
ST3 Offshore w restrukturyzacji zajmuje się produkcją fundamentów, platform pośrednich i innych konstrukcji stalowych przeznaczonych na morskie farmy wiatrowe. W październiku ubiegłego roku podpisano porozumienie z właścicielami i klientami ST3 Offshore, na mocy którego dotychczasowy mniejszościowy właściciel – Fundusz Inwestycyjny Zamknięty MARS – objął 80% udziałów w spółce i tym samym przejął nad nią pełną kontrolę operacyjną. Na terenie fabryki znajduje się największa w Europie suwnica (120 m wysokości, 1 400 t udźwigu), przeznaczona do finalnego montażu i załadunku struktur o wysokości do 90 metrów. Doskonała lokalizacja na wyspie na rzece Odrze umożliwia bezpośredni załadunek konstrukcji na barki oraz łatwy dostęp do Bałtyku i Morza Północnego.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth