ew
W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. zbudowany został częściowo wyposażony transportowiec ryby żywej „Ro Vision” dla norweskiego armatora Rostein AS z Harøy. Jednostka typu LFC czyli Live Fish Carrier po przeholowaniu do Norwegii zostanie ostatecznie wyposażona w stoczni Larsnes Mek. Verksted AS i przekazana armatorowi w lecie 2019 r.
Statek umieszczony 12 sierpnia 2019 r. na pontonie „Conrad 2” opuścił stocznię Marine Projects Ltd. i następnie po wprowadzeniu do doku pływającego został zwodowany 14 sierpnia 2019 r.
M/V „Ro Vision” opuścił stocznię Marine Projects Ltd. 6 września 2019 r. na holu holownika „Serval”.
Statek o długości 84,2 metra, szerokości 15,5 metra oraz nośności 5500 ton może jednorazowo przetransportować 900 ton żywej ryby. Jednostka jest całkowicie samowystarczalna. Ma świetną manewrowość dzięki dziobowym i rufowym sterom strumieniowym i do wykonywania swoich zadań nie potrzebuje pomocy holowników. Samodzielnie załadowuje też i wyładowuje żywca.
Ultra nowoczesna ładownia o pojemności 3500 m3 wyposażona jest w gigantyczne pompy, które cały czas wymieniają wodę oczyszczając w ten sposób żywy ładunek. Podczas cyrkulacji woda w ładowni jest również schładzana, dzięki czemu transportowana ryba jest mniej aktywna. Ładownia wyposażona jest też w ruchome grodzie, zaawansowany licznik żywca o dokładności do 1%, kamery oraz lampy UV, które oczyszczają rybę z pasożytów morskich.
Jednostka o napędzie typu diesel-electric wyposażona jest w 4 zespoły prądotwórcze o łącznej mocy 5000 kW. Nowoczesne agregaty firmy YANMAR z których, każdy waży 21 ton zasilają 2 silniki elektryczne napędu głównego jak i wszelkie urządzenia na pokładzie. Dzięki centralnemu systemowi energetycznemu jednostka jest bardzo oszczędna i ekologiczna.
Jednostka została zbudowana wg przepisów DNV/GL dla klasy +1A DPS(1) EO.
Statek ma następujące dane podstawowe:
Jest to ósmy statek zbudowany we współpracy ze stocznią Larsnes Mek. Verksted, a szósty transportowiec ryby (LFC).
Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Zlokalizowana jest nad brzegiem Wisły, przy Moście Wantowym w Gdańsku, na terenie byłej Stoczni im. Josepha Conrada Korzeniowskiego.
Specjalizuje się w budowaniu gotowych jednostek (masowce, kontenerowce, ro-ro), holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki.
W siostrzanej spółce - Conrad Shipyard powstają komfortowe jachty żaglowe i motorowe o długości od 15 do kilkudziesięciu metrów.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth