ew
W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. zbudowany został częściowo wyposażony transportowiec ryby żywej „Ro Vision” dla norweskiego armatora Rostein AS z Harøy. Jednostka typu LFC czyli Live Fish Carrier po przeholowaniu do Norwegii zostanie ostatecznie wyposażona w stoczni Larsnes Mek. Verksted AS i przekazana armatorowi w lecie 2019 r.
Statek umieszczony 12 sierpnia 2019 r. na pontonie „Conrad 2” opuścił stocznię Marine Projects Ltd. i następnie po wprowadzeniu do doku pływającego został zwodowany 14 sierpnia 2019 r.
M/V „Ro Vision” opuścił stocznię Marine Projects Ltd. 6 września 2019 r. na holu holownika „Serval”.
Statek o długości 84,2 metra, szerokości 15,5 metra oraz nośności 5500 ton może jednorazowo przetransportować 900 ton żywej ryby. Jednostka jest całkowicie samowystarczalna. Ma świetną manewrowość dzięki dziobowym i rufowym sterom strumieniowym i do wykonywania swoich zadań nie potrzebuje pomocy holowników. Samodzielnie załadowuje też i wyładowuje żywca.
Ultra nowoczesna ładownia o pojemności 3500 m3 wyposażona jest w gigantyczne pompy, które cały czas wymieniają wodę oczyszczając w ten sposób żywy ładunek. Podczas cyrkulacji woda w ładowni jest również schładzana, dzięki czemu transportowana ryba jest mniej aktywna. Ładownia wyposażona jest też w ruchome grodzie, zaawansowany licznik żywca o dokładności do 1%, kamery oraz lampy UV, które oczyszczają rybę z pasożytów morskich.
Jednostka o napędzie typu diesel-electric wyposażona jest w 4 zespoły prądotwórcze o łącznej mocy 5000 kW. Nowoczesne agregaty firmy YANMAR z których, każdy waży 21 ton zasilają 2 silniki elektryczne napędu głównego jak i wszelkie urządzenia na pokładzie. Dzięki centralnemu systemowi energetycznemu jednostka jest bardzo oszczędna i ekologiczna.
Jednostka została zbudowana wg przepisów DNV/GL dla klasy +1A DPS(1) EO.
Statek ma następujące dane podstawowe:
Jest to ósmy statek zbudowany we współpracy ze stocznią Larsnes Mek. Verksted, a szósty transportowiec ryby (LFC).
Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Zlokalizowana jest nad brzegiem Wisły, przy Moście Wantowym w Gdańsku, na terenie byłej Stoczni im. Josepha Conrada Korzeniowskiego.
Specjalizuje się w budowaniu gotowych jednostek (masowce, kontenerowce, ro-ro), holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki.
W siostrzanej spółce - Conrad Shipyard powstają komfortowe jachty żaglowe i motorowe o długości od 15 do kilkudziesięciu metrów.
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries