PMK
Stocznia Hudong-Zhonghua Shipbuilding, jedyny konstruktor gazowców LNG w Chinach, połączył siły z norweskim towarzystwem kwalifikacyjnym DNV GL w celu budowy największej na świecie jednostki tego typu.
Państwowy zakład ogłosił 2 kwietnia start wspólnego z DNV GL projektu, zakładającego budowę gazowca LNG o pojemności 270 tysięcy m3. Obie firmy przeprowadzą także konwersję kontenerowca o ładowności 15 tys. TEU na napęd LNG.
Nowa jednostka, o pojemności 270 000 m3, będzie większa od obecnych Q-Maxów zbudowanych przez Samsung Heavy Industries, których pojemność wynosi 266 000 m3.
Chiny są na dobrej drodze, aby stać się największym krajem importującym LNG na świecie, a niedawny wzrost zapotrzebowania kraju na ten gaz ma kluczowe znaczenie dla transformacji rynków LNG na świecie - zapowiedziało DNV GL w prognozie na rok 2019 dla rynku LNG.
Według danych DNV GL, Chiny sprowadziły 37,8 mln ton LNG w 2017 roku i wzrósł do ponad 54 mln ton w 2018 roku. W świetle kampanii „ochrona błękitnego nieba” w kraju prognozuje się, że popyt na LNG w Chinach będzie nadal wzrastał na wysokim poziomie, a do 2030 roku ma przekroczyć 100 mln ton.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth