Chiński Sinopec Corp. zlecił budowę 100 małych zbiornikowców (SPOB - self-propelled oil barqe, tłum. barka z własnym napędem przewożąca rope naftową) , które mają zostać dostarczone w ciągu najbliższych trzech lat. Jednostki będą przewozić paliwo morskie zgodne z nowymi światowymi standardami emisji IMO.Sinopec zapowiada, że będzie to największa inwestycja żeglugowa w Azji. Dzięki niej firma stanie się wiodącym regionalnym dostawcą oleju opałowego o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO). Flota obejmie 50 jednostek o masie od 8 do 10 tys. ton nośności każdy i 50 mniejszych jednostek o nośności 3000-4000 tys. ton. Cena 50 mniejszych jednostek wyniesie łącznie 572 mln dolarów. Wszystkie SPOB zostaną zbudowane w chińskich stoczniach. Sinopec planuje przewieźć w 2023 roku 15 milionów ton ropy naftowej.
Spółka joint venture Shihua Nanjing Tanker związana z Sinopec Fuel i Nanjing tanker obsługuje teraz "zaledwie" 10 takich zbiornikowców. Większe jednostki transportują paliwo z rafinerii do trzech węzłów przeładunkowych w prowincji Shandong,
portu Zhoushan - globalnego centrum paliwowego Shihua Nanjing Tanker - oraz do głównego magazynu Sinopec na wschodnim wybrzeżu w Kantonie.
Sinopec Fuel wyznaczyła 10 rafinerii wzdłuż wybrzeża chińskiego produkującego paliwo z 0,5% siarki (VLSFO). Będą to m.in Zhenhai Refining and Chemical, Jingling Petrochemical Corp i Hainan Rafinery. Jak podaje zarząd Sinopec większość z nich jest wyposażona w maszynerie służącą do odsiarczania ropy naftowej. Port Zhoushan stanie się regionalnym hubem paliwowym.
Armatorzy na całym świecie zoobligowani są do przejścia na paliwo zawierające 0,5% z obecnych 3,5% według zarządzenia Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). Najwięksi gracze przygotowują się do tego, chcąc zdominować rynek zanim zrobi to konkurencja. Analizując przemysł stoczniowy w Azji łatwo zauważyć "wyścig paliwowy" pomiędzy Koreą Południową, a Chinami - pierwsi chcą dominować w przewozach
LNG, o czym świadczy fuzja dwóch największych stoczni, drudzy podbijają rynek przewoźników ropy naftowej. Rynek stoczniowy i przemysł paliwowy w Azji to prawdziwa potęga.