PMK
Koncern technologiczny ABB otrzymał kontrakt na dostarczenie napędu dla dwóch nowych wycieczkowców ekspedycyjnych armatora Seabourne.
Dwie, 170-metrowe jednostki amerykańskiego Seabourne Cruise Line są w trakcie budowy we włoskiej stoczni T. Mariotti. Mają być oddane do służby kolejno w czerwcu 2021 roku i maju 2022 roku.
Pierwszy statek otrzymał nazwę Seabourne Venture w marcu 2019 roku, a drugi nie został jeszcze nazwany. Zbudowane zgodnie ze specyfikacją kadłuba Polar Code 6, jednostki o pojemności 264 pasażerów zostały zaprojektowane dla rynku ekspedycji polarnych.
Technologia zasilania i napędu ABB zintegruje główne generatory, rozdzielnice, konwertery, silniki i system zdalnego sterowania w jednym pakiecie. Zamówienie obejmuje również bliźniacze jednostki napędowe Azipod o mocy 6 MW.
- Wybór napędu ABB Azipod był naturalną decyzją dla Seabourn, ponieważ w połączeniu z naszym wzmocnionym kadłubem PC6, zapewni on doskonałą zwrotność i kontrolę w polarnych i innych regionach na całym świecie - powiedział Rick Meadows, prezes Seabourn.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru