• <
bulk_cargo_port_szczecin

Do Gdyni przypłynął Charlotte Maersk, najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu (foto, wideo)

pc

12.02.2019 15:31 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Do Gdyni przypłynął Charlotte Maersk, najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu (foto, wideo)

Partnerzy portalu

Do Gdyni przypłynął Charlotte Maersk, najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

Charlotte Maersk w Porcie Gdynia. Prawie 347-metrowy statek zacumował we wtorek w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. To najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu.

Jak poinformował Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym, do rozładowania w Porcie Gdynia jest ok. 2 200 kontenerów.

Kontenerowiec Charlotre Maersk ma 346,98 m długości, 42,8 m szerokości, 109 657 t nośności oraz 92 198 GT. Jego pojemność to 9 640 TEU. Zbudowana w 2002 r. jednostka pływa pod duńską banderą.

Charlotte Maersk ma pozostać w Gdyni do czwartku. Dla wszystkich osób, które nie zdążą go zobaczyć, mamy dobrą wiadomość. Maersk podał, że z Portu Gdynia kontenerowiec udaje się na kotwicowisko Bałtyjska i Kaliningradu, a następnie do DCT Gdańsk, gdzie spodziewany jest 17 lutego. Będzie zatem okazja, aby zobaczyć go raz jeszcze.

Dotychczasowy rekord długości kontenerowców zawijających do Portu Gdynia należał do statku MSC Asya. Statek przypłynął tam w 2015 r. z ładunkiem ponad 3 000 kontenerów. Ma 336,69 m długości i 45,64 m szerokości. Jego pojemność to 9 178 TEU.

W 2018 r. natomiast w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zacumował MSC Paris. Kontenerowiec ma 334,07 m długości, 42,8 m szerokości, 14,5 m maks. zanurzenia oraz 102 761 t nośności. Jego pojemność to 8 204 TEU. W gdyńskim porcie do przeładowania było ok. 6 000 TEU.

Obecnie w Porcie Gdynia realizowane są kluczowe inwestycje: budowa nowego publicznego terminalu promowego i nowej portowej obrotnicy wraz z przebudową nabrzeży, pogłębieniem portowych akwenów i toru podejściowego do 16,5 m głębokości. Do 2026 r. powstać ma Port Zewnętrzny z nowym terminalem kontenerowym.

– Właściwie cały akwen obrotnicy jest już gotowy. Trwają jeszcze ustalenia odnośnie nowej lokalizacji dla doku pływającego należącego do Stoczni Marynarki Wojennej, który „wchodzi” w światło obrotnicy. Cóż, już dzisiaj dysponujemy akwenem o średnicy 440 metrów czyli jesteśmy gotowi na przyjmowanie statków o długości 366 metrów i zanurzeniu 12,7 metra. Docelowo obrotnica będzie miała 480 metrów długości i pozwoli wpływać do Portu Gdynia jednostkom o długości 400 metrów – powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia w wywiadzie dla portalu GospodarkaMorska.pl.

BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy w 2018 r. przeładował 411 655 TEU. To o prawie 12% więcej niż w 2017 r., kiedy przeładowano 363 462 TEU.

W 2018 r. Port Gdynia pobił natomiast historyczny rekord. Przeładowano tam ponad 23,5 mln t ładunków, osiągając ok. 10-procentowy wzrost w porównaniu do 2017 r.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.