Polska Platforma LNG i bioLNG po raz kolejny stanęła na wysokości zadania, oferując tym, którzy wybrali się na jej tegoroczną konferencję, dwa dni konkretnych, niezwykle merytorycznych prezentacji i dyskusji.
To był ważny dzień w stoczni Rauma Marine Constructions (RMC). 30 października odbyła się ceremonia cięcia blach pod budowę pierwszej, wielozadaniowej korwety typu Pohjanmaa, programu Squadron 2020. Tak jak polski program "Miecznik", ma być to początek wzmacniania nie tylko marynarki wojennej, ale też branży stoczniowej.
Włoscy żeglarze nie mają sobie równych w gronie juniorów w klasie ILCA 6, a swoją klasę zaprezentowali w lipcu w Polsce. Najpierw w Dziwnowie Emma Mattivi i Mattia Cesana cieszyli się z tytułów mistrza świata juniorów, a teraz podczas Gdynia Sailing Days ci zawodnicy zostali w tej kategorii wiekowej mistrzami Europy. Na Zatoce Gdańskiej Polacy, choć medali nie zdobyli, wypadli lepiej niż na pełnym morzu.
Ponad 30 okrętów wojennych NATO oraz niemal 3,7 tys. marynarzy weźmie udział w największych ćwiczeniach morskich w historii Estonii - Baltops. Pierwsze z nich zaczęły przypływać do Tallina we wtorek - poinformowała telewizja ERR.
W związku ze zbliżającym się międzynarodowym ćwiczeniem Baltops, do Gdyni wszedł 27 maja br. niszczyciel min należący do Marynarki Wojennej Francji (Marine nationale). To już trzecia w przeciągu ostatnich dwóch tygodni wizyta jednostki należącej do państwa NATO.
Przystępujemy do realizacji programu Orka. Jeszcze w tym roku planujemy uruchomić postępowanie, którego celem będzie zakup okrętów podwodnych wraz z transferem niezbędnych technologii - poinformował w środę wicepremier, szef MON Mariusz Błaszczak.
W ramach swojej zwyczajowej działalności Stały Zespół Okrętów NATO Grupa 1 (Standing NATO Maritime Group 1) pojawił się na fińskich wodach terytorialnych. Była to okazja nie tylko potwierdzenia obecności sojuszu na Bałtyku, ale też wsparcia dla jego nowego członka, także w ramach prowadzenia działań na morzu.
Prototyp hybrydowej, zbudowanej z betonu oraz tworzyw sztucznych, wraz z komponentami, innowacyjnej hybrydowej pływającej platformy, został zatwierdzony jako jedna z technologii do pozyskiwania energii wiatrowej na pełnym morzu.
Mitsubishi Shipbuilding, część MHI Group, wraz ze swoimi partnerami uruchomiła projekt wychwytywania dwutlenku węgla na statku towarowym z ambicją opracowania komercyjnych systemów, które zmniejszyłyby wkład sektora w zmiany klimatu.
Prototyp zbudowanej z betonu oraz tworzyw sztucznych, wraz z komponentami -innowacyjnej hybrydowej pływającej platformy został zatwierdzony jako jedna z technologii do pozyskiwania energii wiatrowej na pełnym morzu.
Sejm uchwalił ustawę mającą usprawnić finansowanie inwestycji offshore wind w części pożyczkowej KPO
Coraz gorsza kondycja sieci – skąd wziąć 500 mld zł na infrastrukturę energetyczną?
Dni Otwarte „Cutting Meets Welding" poświęcone automatyzacji cięcia i spawania
Reguły Hague-Visby w systemie prawa angielskiego
Konferencja „Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych"
Statek wpłynął w zamkniętą strefę, gdy trwały ćwiczenia z ostrą amunicją. Mogło dojść do tragedii