Wolumen ubiegłorocznych światowych morskich przewozów kontenerowych szacowany jest na 168 mln TEU. Tym samym ubiegły rok można ocenić jako dobry dla sektora, bowiem ruch wzrastał w tempie około 5,3%. Pozwoliło to na uzyskanie historycznie najlepszych wyników w skali globalnej. Z przewozami związane są oczywiście usługi portów i terminali kontenerowych. W tym przypadku globalny rynek zbliżył się do poziomu 900 mln TEU przeładowanych w portach morskich świata.
Zgodnie ze wstępnymi wynikami przeładunki bałtyckich portów morskich osiągnęły w 2023 roku łączny poziom 888,8 mln ton, co oznacza 2,6% spadek w stosunku do roku poprzedniego. Na wynik ten złożyły się zarówno pozytywne, jak i negatywne zmiany wolumenu w poszczególnych krajach.
Mimo, że wpływ pandemii koronawirusa zaczął być wyraźnie odczuwalny w branży kontenerowej od marca czołowe 15 portów europejskich w 2020 przeładowało łącznie 76,8 mln TEU , tylko o 2,8 proc. mniej niż w 2019 roku. Port Gdańsk utrzymał 15 pozycję przeładowując 1,9 mln TEU.
60 lat temu, 7 lutego w gdańskim kinie "Leningrad", odbyła się premiera filmu "Orzeł", opowiadającego historię brawurowej ucieczki polskiego okrętu podwodnego z internowania w Tallinie, i przedarcia się przez cieśniny duńskie do Anglii jesienią 1939 r.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji