• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice

NKT poinformowało o zakończeniu kompleksowej naprawy jednego z podmorskich kabli eksportowych 220 kV AC, łączących morską farmę wiatrową Beatrice w szkockiej zatoce Moray Firth z wybrzeżem Aberdeenshire. Prace trwały 38 dni od podpisania umowy.

19.11.2025, 15:42
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku

W czwartek po godz. 19 polskiego czasu ma wystartować rakieta Falcon 9 firmy SpaceX, która wyniesie m.in. polskie satelity na orbitę. Są to: satelita wyprodukowany przez polsko-fińską firmę ICEYE, konstelacja trzech satelitów PIAST oraz nanosatelita firmy SatRev.

19.11.2025, 13:59
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Chińsko-japońskie rozmowy bez przełomu. W tle wstrzymanie importu japońskich owoców morza

Bez przełomu zakończyły się rozmowy przedstawicieli Chin i Japonii, który miały na celu zaradzenie kryzysowi dyplomatycznemu między Pekinem i Tokio – poinformowały w środę japońskie media. Najnowszym objawem eskalacji napięć jest wstrzymanie przez Chiny importu japońskich owoców morza.

19.11.2025, 13:51
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO

Chińska stocznia CIMC Raffles zorganizowała w swojej stoczni w Longkou ceremonię chrztu i przekazania samochodowca (PCTC) NOCC Pacific dla norweskiego przewoźnika Norwegian Car Carriers (NOCC). Posiadający dwupaliwowy napęd statek ma wyróżniać się też zgodnością z najnowszymi wytycznymi Międzynarodowej Organizacji Morskiej w kontekście dekarbonizacji żeglugi i ograniczania emisji CO2.

19.11.2025, 13:36
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Armatorzy z Europy dyktują warunki na rynku kontenerów chłodniczych. Porty muszą inwestować

Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.

19.11.2025, 10:55
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Na giełdach paliw ceny ropy spadają po zwyżce amerykańskich zapasów surowca

Ceny ropy na globalnych giełdach paliw spadają w reakcji na wzrost amerykańskich zapasów tego surowca - informują maklerzy.

19.11.2025, 09:19
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Seaway 7: 70% kosztów projektu offshore to praca setek podwykonawców

Tylko około 30% kosztów w projekcie budowy morskiej farmy wiatrowej związane jest z jednostką instalacyjną. Cała reszta opiera się w dużej mierze na wykorzystaniu podwykonawców, w tym lokalnych, co jest szansą na rozwój local content – mówi Piotr Żeglarski, Business Development Manager w Seaway 7.

18.11.2025, 22:15
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa

Po trzech kwartałach 2025 r. przychody Grupy OTL wyniosły 198 mln zł. Skonsolidowana EBITDA sięgnęła 28,4 mln zł, a strata netto wyniosła 27,2 mln zł. W trzecim kwartale 2025 r. wpływ na przepływy ładunkowe w terminalach Grupy OTL miała niekorzystna i niestabilna się sytuacja polityczno – gospodarcza.

18.11.2025, 20:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

36 hektarów w 36 miesięcy. Projekt T3 został oficjalnie zakończony

Baltic Hub podsumował jedno z najważniejszych przedsięwzięć na swoim terenie, budowę głębokowodnego nabrzeża T3. Trzy lata intensywnej pracy mają zaowocować wzrostem przeładunków oraz przepustowością największego portu na Bałtyku.

18.11.2025, 17:03
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta

Do wyboru dostawcy okrętów podwodnych dla polskich sił morskich w ramach programu „Orka” coraz mniej czasu. Oficjalnie ma to nastąpić do końca grudnia tego roku, zgodnie z zapowiedziami resortu obrony. Wskazuje się tu na konkretne terminy, w tym połowę przyszłego miesiąca jak i końcówkę listopada, a dokładniej Święto Marynarki Wojennej. Żadne inne postępowanie na okręty nie budziło takich emocji, stąd co rusz pojawiają się też interpelacje poselskie, w tym sugerujące nieprawidłowości przy ocenie ofert i dokonaniu wyboru.

18.11.2025, 15:25
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.