Tankowce Sikar i Monte 1 zakotwiczyły po dwóch stronach Kanału Sueskiego z ładunkiem łącznie 1,5 mln baryłek rosyjskiej ropy Urals. Po uszczelnieniu sankcji na handel rosyjskim surowcem coraz trudniej tamtejszym koncernom znaleźć chętnych.
Kapitan tankowca Boracay, wiązanego z rosyjską tzw. flotą cieni, stanie przed sądem we Francji - powiadomiła w czwartek prokuratura. Wcześniej informowano o aresztowaniu dwóch osób z załogi tankowca, podających się za kapitana i jego zastępcę. Obaj mają obywatelstwo ChRL.
Agencja AFP poinformowała w środę, że na pokład tankowca u zachodnich wybrzeży Francji, wiązanego z rosyjską tzw. flotą cieni, weszli żołnierze francuscy. Wcześniej we Francji wszczęto śledztwo dotyczące tej jednostki, znajdującej się na Atlantyku, w rejonie miasta Saint-Nazaire.
We Francji wszczęto śledztwo dotyczące tankowca pod banderą Beninu, używającego nazw: Boracay i Pushpa, który znajduje się na Atlantyku u zachodnich wybrzeży Francji w rejonie miasta Saint-Nazaire. Według UE jednostka jest powiązana z nielegalnym transportem rosyjskiej ropy i produktów naftowych.
Dwa statki rosyjskiej floty cieni znajdowały się w zasięgu incydentów z dronami, do których doszło w środę nad lotniskami na Półwyspie Jutlandzkim i w poniedziałek w Kopenhadze – wynika z analizy duńskiej telewizji TV2.
Dwa dni po tym, jak nad lotniskami w Kopenhadze i Oslo zaobserwowano nieznane drony, co spowodowało zamknięcie obiektów, kolejne bezzałogowce dziś w nocy pojawiły się nad kolejnymi lotniskami: w Aalborgu, Esbjergu, Sonderborgu i Skrydstrup. Media ponownie twierdzą, że maszyny mogły startować z przepływających w okolicy statków.
Dziś nad lotniskiem w Kopenhadze pojawiły się trzy duże niezidentyfikowane drony, jedną podobną maszynę zaobserwowano nad lotniskiem w Oslo. Oba obiekty zostały zamknięte ze względów bezpieczeństwa. Duńskie służby podejrzewają, że bezzałogowce mogły wystartować z rosyjskich statków na Bałtyku. Zidentyfikowano trzy podejrzane jednostki.
Unia Europejska jest drugim co do wielkości importerem ropy naftowej drogą morską na świecie, po tym jak w 2022 r. na krótko wyprzedziła Chiny. Import drogą morską do wspólnoty wzrósł o 4,7% r/r do 472,4 mln ton w 2023 r., przy czym UE odpowiadała za 21,9% światowego importu ropy naftowej drogą morską. W 2024 r. import ropy do UE-27 wzrósł o 10% r/r do 396,8 mln ton, informuje Banchero Costa Research w najnowszym raporcie z września 2025 r.
W wyniku piątkowego ataku dronów Służby Bezpieczeństwa Ukrainy (SBU) na rosyjski port Primorsk nad Bałtykiem uszkodzono dwa tankowce tzw. floty cieni, Kusto i Cai Yun - poinformowała w sobotę agencja Reutera, powołując się na źródła w ukraińskich siłach zbrojnych.
Zaatakowano statek w porcie w Primorsku nad Bałtykiem; nie ma zagrożenia wyciekiem ropy - poinformował w piątek gubernator obwodu leningradzkiego Aleksandr Drozdenko. Dodał, że zniszczono ponad 30 dronów i ugaszono pożar w przepompowni.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO