Polska energetyka wchodzi w dekadę decyzji – takich, które zdefiniują bezpieczeństwo, konkurencyjność i tempo zielonej transformacji na lata. O tym, jak połączyć ambicje klimatyczne z realizmem gospodarczym, rozmawiano podczas 42. EuroPOWER & OZE POWER, które odbyło się w Warszawie pod przewodnictwem dr. Leszka Juchniewicza, Przewodniczącego Rady Programowej, Macieja Bando, Współprzewodniczącego Rady Programowej oraz Piotra Rutkowskiego, Sekretarza Rady.
Baza operacyjno-serwisowa w Ustce z której obsługiwana będzie morska farma wiatrowa Baltica 2 to dobry przykład szerokiego wykorzystania potencjału polskiego przemysłu. W jej budowie uczestniczą liczne przedsiębiorstwa z Pomorza i Kaszub, a także innych regionów Polski, na przykład z Zachodniego Pomorza i Wielkopolski.
Tegoroczną konferencję Offshore Wind Logistics & Supplies zamykała debata poświęcona polskiej flocie morskiej dla morskiej energetyki wiatrowej. Moderował ją Mateusz Kowalewski, wydawca serwisu GospodarkaMorska.pl.
Współczesna geopolityka energetyczna rzadko oferuje tak wyraźne okna możliwości, jak to, które otworzyło się obecnie przed Polską. Dane, fakty i, co najważniejsze, twardy popyt rynkowy wskazują jednoznacznie: polska transformacja w regionalny hub gazowy przestaje być tylko ambicją. Mateusz Kubuszek, Originator w MET Polska, ekspert ds. tradingu gazu, podkreśla, że nasz kraj staje się nowym punktem odniesienia na mapie dostaw dla Europy Środkowo-Wschodniej.
Terminal kontenerowy Baltic Hub ogłosił zwycięzców IV edycji programu grantowego Busole, inicjatywy, której celem jest wspieranie projektów odpowiadających na potrzeby lokalnej społeczności w dzielnicach sąsiadujących z terminalem – Stogi, Przeróbka, Krakowiec–Górki Zachodnie.
Na terenie tureckiej stoczni ADA odbyła się ceremonia cięcia blach na pierwszy z dwóch nowych okrętów zaopatrzeniowych dla Marynarki Wojennej Portugalii (Marinha Portuguesa). Nowe jednostki mają stanowić nie tylko istotne wsparcie dla floty, ale wesprzeć też działania innych rodzajów sił zbrojnych, a w razie potrzeby wspierać ludność w sytuacjach kryzysowych.
Do Portu Gdańsk prowadzi w tej chwili zaledwie jedna linia kolejowa. Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój portu, ale też kwestie bezpieczeństwa, konieczna wydaje się budowa kolejnej, która zapewni alternatywną drogę transportu ładunków i zwiększy jego bezpieczeństwo. W Kapitanacie Portu Gdańsk podpisane dzisiaj zostało porozumienie między Zarządem Morskiego Portu Gdańsk i PKP PLK na opracowanie koncepcji poprawy dostępu kolejowego i drogowego do Portu Północnego. To pierwszy krok do budowy nowej linii kolejowej.
Polskie Linie Oceaniczne mają ambitne plany rozwojowe. W planach linii jest zakup szeregu jednostek i wejście w nowe sektory rynku, m.in. w transport wojskowy oraz przewóz LNG. Jednocześnie trwają poszukiwania nowego prezesa spółki.
Delfin, który przez kilka tygodni pływał w pobliżu placu Świętego Marka w Wenecji i stał się atrakcją turystyczną, został w sobotę podczas specjalnej operacji wyprowadzony na otwarte morze. W akcji uczestniczyły patrole Straży Przybrzeżnej, straży pożarnej, straży miejskiej, policji i Obrony Cywilnej.
Polski producent specjalistycznych kontenerów i platform transportowych chce w kolejnych kwartałach kontynuować trend poprawiających się wyników. Liczy na pozyskanie kolejnych, dużych kontraktów w sektorze obronnym, podobnych do tego dotyczącego wykona elementów platform transportowych dla wojsk NATO. Jednocześnie chce inwestować w zwiększanie zdolności produkcyjnych.
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta