Operacje logistyczne mają często skomplikowane, wielokrotnie złożone struktury. Nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Firmy, które chcą skutecznie realizować swoje zadania w branży muszą zatem pomóc swoim pracownikom odnaleźć się skutecznie w gąszczu regulacji, dokumentacji i informacji. Fr. Meyer's Sohn wykorzystuje w tym celu wirtualnego eksperta ds. logistyki o imieniu Hugo.
CEVA Logistics, spółka zależna Grupy CMA CGM, wzmacnia pozycję w Turcji - rynku o kluczowym znaczeniu, podpisując wiążącą umowę nabycia 100% udziałów w Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi. Podpisana umowa przeniesienia udziałów przewiduje łączną cenę transakcyjną w wysokości 440 mln USD, z zastrzeżeniem standardowych korekt z tytułu wartości środków pieniężnych netto oraz kapitału obrotowego.
Baltic Hub, będący jednym z kluczowych węzłów transportowych w regionie Morza Bałtyckiego, łączy w sobie zaawansowane usługi przeładunkowe z kompleksem CFS (Container Freight Station), który odgrywa istotną rolę w obsłudze ładunków ponadgabarytowych i break bulk cargo w terminalu.
Większość statków wykorzystuje silniki diesla do napędu i wytwarzania energii, a duże statki oceaniczne są zazwyczaj napędzane wolnoobrotowymi silnikami wysokoprężnymi. Badanie DNV wykazało, że 25 tys. największych statków, czyli 30% światowej floty, odpowiadało za 80% emisji CO2 – informują autorzy najnowszego raportu DNV Maritime Forecast To 2050.
Port Alexandroupolis stał się przed rokiem strategicznym punktem na Morzu Śródziemnym. Wojna w rejonie Morza Czarnego i blokada portów ukraińskich wywołała nie tylko zmiany w logistyce zbóż, ropy i gazu. Również logistyka wojskowa NATO musiała dostosować się do nowych warunków. Na Morzu Śródziemnym, działający w cieniu Salonik i Pireusu, położony w północno-wschodnim regionie Grecji, port Aleksandropolis przekształcił się w kluczowe, strategiczne ogniwo logistyki NATO.
Maersk otworzył trasę kontenerową na Ukrainę przez rumuński port w Konstancy. To ważne wsparcie dla przewozu towarów z i do Ukrainy, ograniczonego przez trwającą wojnę. Wykorzystuje przy tym nie tylko możliwości przeładunkowe w Rumunii, ale też szansa na rozwój transportu rzecznego.
Filipińska straż przybrzeżna prowadzi ćwiczenia na wodach Morza Południowochińskiego, do których prawa rości sobie rząd w Pekinie. Manewry rozpoczęto w czasie kolejnej eskalacji napięć w spornym regionie.
Od tego, jak będzie przebiegał rozwój logistyki, zależeć będzie przyszłość globalnej gospodarki. Sektor ten bowiem ma bezpośredni wpływ na zarządzanie łańcuchem dostaw w większości branż. Dlatego też FM Logistic wspólnie z ekspertami w dziedzinie foresightu strategicznego z 4CF opracowała raport „Logistyka 2040”, który zakłada trzy różne scenariusze rozwoju branży logistycznej w Europie. Wskazuje on m.in., jakie znaczenie dla sektora będą mieć rozwój technologiczny, dekarbonizacja oraz kondycja gospodarki.
Firma DFDS nie od dziś sięga po innowacje, które mają poprawić efektywność działań realizowanych przez operatora na wielu polach. Grupa pochwaliła się właśnie zawarciem umowy z koncernem Volvo. Dzięki tej współpracy operacje logistyczne, wykonywane przez DFDS w porcie w Göteborgu, będą wspierane przez nowoczesne, bezzałogowe pojazdy dostarczone przez szwedzki koncern motoryzacyjny.
FM Logistic, kontynuuje inwestycje w nowe obiekty przeznaczone dla klientów drobnicowych. Na ukończeniu jest nowy obiekt magazynowy w Lućmierzu k. Łodzi. Zastąpi on do tej pory wykorzystywany obiekt w tej samej miejscowości. Pierwsze operacje będą realizowane już we wrześniu br. Kolejna taka inwestycja realizowana jest w okolicach Gdańska.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO