19 listopada 2025 r. odbyła się konferencja prasowa wicepremiera, ministra obrony narodowej Władysława Kosiniaka-Kamysza, ministra spraw wewnętrznych i administracji Marcina Kierwińskiego oraz szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego gen. Wiesława Kukuły.
W Porcie Gdańsk odbyła się ceremonia przekazania i podniesienia biało-czerwonej bandery na nowym holowniku, który dołączył do floty WUŻ Port and Maritime Services. Argo jest kolejną jednostką, która ma realizować zadania związane z obsługą działalności dynamicznie rozwijającej się infrastruktury portowej.
Na terenie tureckiej stoczni ADA odbyła się ceremonia cięcia blach na pierwszy z dwóch nowych okrętów zaopatrzeniowych dla Marynarki Wojennej Portugalii (Marinha Portuguesa). Nowe jednostki mają stanowić nie tylko istotne wsparcie dla floty, ale wesprzeć też działania innych rodzajów sił zbrojnych, a w razie potrzeby wspierać ludność w sytuacjach kryzysowych.
Polskie Linie Oceaniczne mają ambitne plany rozwojowe. W planach linii jest zakup szeregu jednostek i wejście w nowe sektory rynku, m.in. w transport wojskowy oraz przewóz LNG. Jednocześnie trwają poszukiwania nowego prezesa spółki.
Deklaracja polskiego rządu, że do końca roku wybierze oferenta, który dostarczy okręty podwodne dla polskiej Marynarki Wojennej w ramach programu „Orka”, wywołała falę komentarzy. Biorąc pod uwagę stan sił podwodnych, temat wywołuje wiele emocji, jest to jednak sposobność lepiej poznać propozycje od podmiotów starających się o pozyskanie kontraktu. Od lat przewijał się temat propozycji od zachodniego sąsiada Polski, a dokładniej kilońskiej stoczni TKMS. Poznaliśmy perspektywę firmy na ten temat.
Wyniki włoskiego giganta stoczniowego za pierwsze trzy kwartały 2025 roku, potwierdzają bardzo dobrą kondycję finansową i rosnącą pozycję na globalnym rynku budowy jednostek cywilnych i wojskowych. Fincantieri odnotowała dwucyfrowy wzrost zarówno przychodów, jak i zysków operacyjnych, a jej portfel zamówień osiągnął historyczny rekord przekraczający 60 mld euro.
11 listopada 2025 roku był bardzo ważny dla bułgarskich sił morskich (Военноморски сили на Република България). Ministerstwo obrony tego państwa poinformowało, że rozpoczęły się próby morskie „wielofunkcyjnego, modułowego okrętu patrolowego”, nazwanego Hrabri. Wskazuje to na rozpoczęcie kluczowego etapu prac, poprzedzających przekazanie jednostki zamawiającemu i rozpoczęcie służby.
Mimo upływu ponad 30 lat katastrofa promu „Jan Heweliusz” nadal budzi emocje. Zastępca dyrektora Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku dr Marcin Westphal przypomniał w rozmowie z PAP, że jednostka wypłynęła w morze w złym stanie technicznym i przy ekstremalnych warunkach pogodowych.
Marynarka Wojenna Grecji (Πολεμικό Ναυτικό) ma pozyskać szereg nowych okrętów, celem wzmocnienia swojego potencjału i próby stworzenia przeciwwagi dla rozrastających się sił morskich Turcji. Obok zakupu nowych okrętów nawodnych rząd w Atenach planuje też nabycie podwodnych. W związku z tym pojawiło się kilka podmiotów, które chcą zaangażować się w program pk. „Tarcza Achillesa” (Ασπίδα του Αχιλλέα).
Siły piechoty morskiej Holandii (Korps Mariniers) otrzymają nowe szybkie kutry desantowe (Littoral Assault Craft, LAC). Dzięki nim formacja ma zyskać lepsze zdolności związane z działaniami w rejonie przybrzeżnym, wzmacniając tym samym swój potencjał.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO