„W ostatnich latach świadomość ekologiczna i troska o środowisko naturalne stały się istotnymi aspektami dla wielu dziedzin życia, w tym także dla motorowodniactwa. W fascynujący sposób branża marine kieruje się w stronę nowoczesnych, zrównoważonych rozwiązań, a jednym z najbardziej zauważalnych trendów jest przenikanie napędów elektrycznych do świata jednostek pływających” – mówi Marcin Hołub.
Wiele się mówi o wodorze, jako energii przyszłości, pomimo, że technologia jego wytwarzania jest znana od dawna. Jak mówi Marcin Biegun, ekspert w zakresie projektowania i modelowania technologii wodorowych w mPower, bez wsparcia państwa i funduszy europejskich, nie ma szans na wdrożenie technologii wodorowych w elektromobilności.
Firma Boskalis przekształci część floty swoich statków do obsługi morskich farm wiatrowych w jednostki z napędem hybrydowym, wyposażając je m.in. w systemy magazynowania energii.
Stare pociągi z silnikiem wysokoprężnym są wycofywane z sieci kolejowych na całym świecie. Zespoły Hyperloop UPV i Éirloop szacują, że do 2030 roku cały transport naziemny, w tym transport kolejowy, będzie wykorzystywał energię odnawialną. Już teraz pociągi wykorzystują energię wiatrową czy panele fotowoltaiczne. W przyszłości tradycyjną kolej mogą zastąpić lewitujące pociągi hyperloop. – Na dzisiaj powinniśmy przede wszystkim znaleźć ekologiczne, zielone źródła energii dla kolei – przekonuje dr Jakub Majewski, prezes Fundacji Pr
Nad powierzchnią morza widać unoszącą się parę, przeraźliwie chłodny wiatr sięga -47C, a w oddali słychać jedynie trzask pękającego lodu o kadłub. W tak bezwzględnych warunkach awaria mechaniczna i przestój, to najgorsze co może spotkać załogę jednostki pływającej.
ABB poinformowało o kontrakcie z firmą Maid of the Mist, operatorem łodzi turystycznych, które pływają przy wodospadzie Niagara. Firma wyposaży je w napędy elektryczne, a tym samym umożliwi całkowicie bezemisyjne podziwianie wielkich kaskad wodnych. Łodzie będą gotowe jeszcze w tym sezonie.
W branży morskiej widać wyraźny zwrot ku tworzeniu bardziej ekologicznych statków. Po części wymuszają to nowe przepisy poszczególnych organizacji międzynarodowych (Unii Europejskiej czy Międzynarodowej Organizacji Morskiej), po części wpisuje się to w ogólny nurt dbania o środowisko. Główny nacisk położony jest na konstrukcje nowoczesnych napędów zdolnych zmniejszyć lub zlikwidować całkowicie emisję szkodliwych substancji. Jednym z rozwiązań mogą być biopaliwa, ale branża morska jest dopiero w czasie testów tej technologi
W branży morskiej widać wyraźny zwrot ku tworzeniu bardziej ekologicznych statków. Po części wymuszają to nowe przepisy poszczególnych organizacji międzynarodowych (Unii Europejskiej czy Międzynarodowej Organizacji Morskiej), po części wpisuje się to w ogólny nurt dbania o środowisko. Główny nacisk położony jest na konstrukcje nowoczesnych napędów zdolnych zmniejszyć lub zlikwidować całkowicie emisję szkodliwych substancji. Obecnie królem wśród ekonapędów są silniki wykorzystujące paliwo LNG. Jakie są jego zalety, a jakie
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie
MKiŚ: do 14 czerwca br. przedłużono prace dot. ceny maksymalnej za energię elektryczną z offshore
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024