• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Napędy elektryczne prowadzą branże morską w stronę zielonej przyszłości

„W ostatnich latach świadomość ekologiczna i troska o środowisko naturalne stały się istotnymi aspektami dla wielu dziedzin życia, w tym także dla motorowodniactwa. W fascynujący sposób branża marine kieruje się w stronę nowoczesnych, zrównoważonych rozwiązań, a jednym z najbardziej zauważalnych trendów jest przenikanie napędów elektrycznych do świata jednostek pływających” – mówi Marcin Hołub.

07.12.2023, 13:36
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Napędy wodorowe to przyszłość, ale małe firmy same sobie wodoru nie wyprodukują

Wiele się mówi o wodorze, jako energii przyszłości, pomimo, że technologia jego wytwarzania jest znana od dawna. Jak mówi Marcin Biegun, ekspert w zakresie projektowania i modelowania technologii wodorowych w mPower, bez wsparcia państwa i funduszy europejskich, nie ma szans na wdrożenie technologii wodorowych w elektromobilności.

20.02.2023, 08:58
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Flota statków Boskalis zostanie wyposażona w napędy hybrydowe

Firma Boskalis przekształci część floty swoich statków do obsługi morskich farm wiatrowych w jednostki z napędem hybrydowym, wyposażając je m.in. w systemy magazynowania energii.

23.04.2022, 10:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Przyszłość kolei to ekologiczne napędy

Stare pociągi z silnikiem wysokoprężnym są wycofywane z sieci kolejowych na całym świecie. Zespoły Hyperloop UPV i Éirloop szacują, że do 2030 roku cały transport naziemny, w tym transport kolejowy, będzie wykorzystywał energię odnawialną. Już teraz pociągi wykorzystują energię wiatrową czy panele fotowoltaiczne. W przyszłości tradycyjną kolej mogą zastąpić lewitujące pociągi hyperloop. – Na dzisiaj powinniśmy przede wszystkim znaleźć ekologiczne, zielone źródła energii dla kolei – przekonuje dr Jakub Majewski, prezes Fundacji Pr

04.11.2020, 12:33
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Działanie mierzymy w latach, przestoje w godzinach – napędy morskie CATERPILLAR odpowiedzią na trudne warunki panujące na morzu

Nad powierzchnią morza widać unoszącą się parę, przeraźliwie chłodny wiatr sięga -47C, a w oddali słychać jedynie trzask pękającego lodu o kadłub. W tak bezwzględnych warunkach awaria mechaniczna i przestój, to najgorsze co może spotkać załogę jednostki pływającej.

10.09.2020, 12:17
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

ABB z kontraktem na napędy elektryczne do łodzi przy wodospadzie Niagara

ABB poinformowało o kontrakcie z firmą Maid of the Mist, operatorem łodzi turystycznych, które pływają przy wodospadzie Niagara. Firma wyposaży je w napędy elektryczne, a tym samym umożliwi całkowicie bezemisyjne podziwianie wielkich kaskad wodnych. Łodzie będą gotowe jeszcze w tym sezonie.

23.03.2020, 08:07
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Ekologiczne napędy przyszłości (cz. 2): Biopaliwa

W branży morskiej widać wyraźny zwrot ku tworzeniu bardziej ekologicznych statków. Po części wymuszają to nowe przepisy poszczególnych organizacji międzynarodowych (Unii Europejskiej czy Międzynarodowej Organizacji Morskiej), po części wpisuje się to w ogólny nurt dbania o środowisko. Główny nacisk położony jest na konstrukcje nowoczesnych napędów zdolnych zmniejszyć lub zlikwidować całkowicie emisję szkodliwych substancji. Jednym z rozwiązań mogą być biopaliwa, ale branża morska jest dopiero w czasie testów tej technologi

02.10.2015, 12:37
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ekologiczne napędy przyszłości (cz. 1): LNG

W branży morskiej widać wyraźny zwrot ku tworzeniu bardziej ekologicznych statków. Po części wymuszają to nowe przepisy poszczególnych organizacji międzynarodowych (Unii Europejskiej czy Międzynarodowej Organizacji Morskiej), po części wpisuje się to w ogólny nurt dbania o środowisko. Główny nacisk położony jest na konstrukcje nowoczesnych napędów zdolnych zmniejszyć lub zlikwidować całkowicie emisję szkodliwych substancji. Obecnie królem wśród ekonapędów są silniki wykorzystujące paliwo LNG. Jakie są jego zalety, a jakie

24.09.2015, 10:27
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.