W obecności wiceministrów infrastruktury, Arkadiusza Marchewki oraz Piotra Malepszaka, odbyło się podpisanie umowy na remont linii kolejowej łączącej województwa: dolnośląskie, lubuskie i zachodniopomorskie. Popularna „Nadodrzanka” ma zyskać większą przepustowość i co za tym idzie, jej trasą pojedzie więcej składów towarowych, jadących z i do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu.
W Sopocie rozpoczął się dziś Kongres Polskie Porty 2030. Ponad 900 reprezentantów polskiej branży morskiej rozmawia o problemach i szansach sektora oraz jego rosnącym znaczeniu dla gospodarki oraz bezpieczeństwa kraju i regionu.
11. Międzynarodowy Kongres Morski w Szczecinie przyniósł kilka znamiennych dla polskiej branży morskich ogłoszeń i informacji. Najważniejszym jest fakt, że nasz rząd postanowił umocnić nasze przywiązanie do morza. Kilka projektów, w które zaangażowana jest strona rządowa, zostały spięte klamrą o nazwie „Polskie Morze”. Program ten ogłosił z mównicy podczas otwarcia Kongresu premier Donald Tusk.
Zgodnie z harmonogramem terminal kontenerowy w Świnoujściu ma być gotowy do końca 2028 r. - przekazał w Sejmie wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Dodał, że do końca września do GDOŚ mają zostać przekazane dokumenty ws. wydania decyzji środowiskowej.
Kluczowa dla rozwoju korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk, magistrala kolejowa CE-59, tzw. Nadodrzanka zostanie wyremontowana i dostosowana do potrzeb przewoźników - decyzją UE została wpisana do rejestru sieci, które zostaną zmodernizowane do końca 2040 roku.
Multimodalne skomunikowanie terminalu głębokowodnego w Świnoujściu to podstawowy warunek ekonomicznego sukcesu tego projektu. Jedną z głównych metod transportu zaplecza będzie efektywna sieć połączeń kolejowych. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe już teraz realizuje potężne inwestycje w zespole portowym oraz na liniach łączących Świnoujście z krajem i Europą Środkową. Równie ważnymi ogniwami komunikacji będą finalizowana właśnie droga ekspresowa S3, połączenie kanałem Odra-Hawela z Berlinem a w perspektywie Odrzańska Droga Wodna.
Bez efektów synergii, którą zapewnia łączenie transportu wodnego, kolejowego i drogowego nie sposób dziś sprostać konkurencji i spełnić oczekiwania klientów przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej troski o środowisko naturalne. Stąd w przypadku terminalu kontenerowego w Świnoujściu transport intermodalny będzie tym rodzajem transportu, który w głównej mierze połączy terminal z jego zapleczem.
Projekt głębokowodnego terminalu kontenerowego wpisuje się w unijny plan tworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu, zakładającego wzrost konkurencyjności, wspierającego transport ekologiczny i intermodalność. Wypełnia też założenia Białej Księgi, wyznaczającej kierunki rozwoju multimodalnych korytarzy transportowych Wspólnoty Europejskiej. Terminal w Świnoujściu w naturalny sposób wpisuje się w te założenia, ponieważ będzie bardzo dobrze skomunikowany zarówno z zapleczem (sieć kolejowa, drogowa, żegluga śródlądowa),
To idealne miejsce na tego typu biznes. Świnoujście to bliskość Cieśnin Duńskich, zaplecze południowo-zachodniej Polski, korytarz Bałtyk-Adriatyk. Słowacja, Czechy, Austria mogą transportować ładunki przez Polskę, nawet Węgry i państwa znad morza Adriatyckiego - podkreśla Krzysztof Urbaś, prezes Zarządu Morskiego Portu Szczecin i Świnoujście. Zarząd portów ogłosił postępowanie mające wyłonić wykonawcę i operatora terminala głębokowodnego w Świnoujściu. Oferty można składać do 28 stycznia 2021 r.
Ponad 20 kilometrów nowych torów kolejowych ułożono w ramach trwającej przebudowy dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Dzięki inwestycji skróci się czas transportu towarów, będzie można także bezpieczniej przewieźć więcej ładunków.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji