W dniach 10-11 czerwca w Sopocie odbędzie się druga edycja Kongresu Polskie Porty 2030. Ogólnopolska konferencja skoncentrowana na sektorze portów i terminali, transporcie i logistyce morskiej, bezpieczeństwie, budownictwie i energetyce morskiej na stałe weszła do kalendarza branży i po raz kolejny będzie jednym z najważniejszych wydarzeń gospodarczych w regionie.
W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongresu Polskie Porty 2030. Partnerem strategicznym wydarzenia jest Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
Już blisko 400 uczestników zarejestrowało się na Kongres Polskie Porty 2030, który odbędzie się w dniach 10-11 czerwca w Sopocie. Druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów i terminali morskich, budownictwa morskiego, energetyki morskiej oraz transportu i logistyki to jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarczych w regionie. Do końca kwietnia obowiązuje obniżona cena udziału w Kongresie.
Przy Nabrzeżu Przemysłowym w Porcie Gdańsk powstaje nowy terminal przeładunkowy – Fast Track Terminal. Na obejmującym 3,5 hektara terenie odbywać się będą przeładunki i magazynowanie m.in. zbóż, drewna, stali czy materiałów sypkich.
W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongres Polskie Porty 2030. Patronem honorowym wydarzenia jest Ministerstwo Infrastruktury. Pierwsza edycja Kongresu okazała się wielkim sukcesem i jedną z największych imprez gospodarczych w regionie. Zgromadziła ponad 500 uczestników oraz ponad 70 prelegentów. W tym roku zainteresowanie konferencją jest jeszcze większe. Spotkajmy się w Sopocie !
Grupa PGE i Ørsted wybrały dostawcę, który przetransportuje na obszar przyszłej farmy i zainstaluje tam morskie stacje elektroenergetyczne dla projektu Baltica 2 – jednego z dwóch etapów Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica.
DNV certyfikował opracowaną przez Corvus Energy metodę testowania SOH (State of Health Test) baterii elektrycznych montowanych na statkach. To pierwszy dostawca morskiego ESS (energy storage system), który zapewnia to swoim klientom kontrolowanie stanu akumulatorów w czasie eksploatacji statku.
Załadowanie zboża na statek trwa dziś w Polsce dwukrotnie wolniej niż w Niemczech, a rozładowanie przewożącego je pociągu: nawet czterokrotnie. Dlatego infrastruktura transportowa, w szczególności kolejowo-portowa, wymaga natychmiastowej rozbudowy i modernizacji, aby potencjał polskich eksporterów rolnych mógł być w pełni wykorzystywany - to główna konkluzja debaty eksperckiej dot. bezpieczeństwa żywnościowego zorganizowanej podczas Kongresu Odporność 2024.
Rewolucja informatyczna i informacyjna nie omija portów morskich. Narzędzia Przemysłu 4.0 trafiają do portów, które już od dawna są nie tylko miejscem przeładunków i uszlachetniania towarów ale również działalności przemysłowej najwyższej jakości. A właściwie nawet od zawsze.
Nowy zarząd Orlenu przemyśli, czy nowa strategia koncernu jest odpowiednia - poinformował w poniedziałek p.o. prezesa Orlenu Witold Literacki. Niestabilna sytuacja na Bliskim Wschodzie powoduje, że musimy też przemodelować źródła surowców do produkcji - dodał.
Polska Grupa Zbrojeniowa nawiązuje współpracę z Palo Alto Networks
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku