Kariera na morzu od lat przyciąga osoby szukające stabilnej pracy z możliwością szybkiego awansu, dobrych zarobków i podróżowania po całym świecie. Choć droga na statek może wydawać się skomplikowana, rozpoczęcie pracy w branży morskiej jest dziś prostsze niż kiedykolwiek – nawet bez ukończenia szkoły morskiej.
Brytyjski sąd wydał wyrok w sprawie polskiego kapitana statku kontenerowego, który dowodził jednostką pod wpływem alkoholu. Mężczyzna otrzymał łagodną karę, ale stwierdził, że jego kariera „dobiegła końca”.
– Największym wyzwaniem wydaje się być wznoszenie morskich wiatrowych, rozwój infrastruktury, zaplecza technicznego i naukowego – uważa dr Ewa Szymczak, prodziekan ds. kształcenia na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
Zmniejszająca się atrakcyjność kariery na morzu, w połączeniu z ciągłym wzrostem floty, doprowadzą do największego od ponad dekady niedoboru oficerów floty handlowej na świecie – przewiduje Drewry w najnowszym raporcie.
W ramach przyciągania młodych ludzi do pracy na morzu, Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) wybrała hasło #CareerAtSea tematem przewodnim w ramach obchodów nadchodzącego Dnia Marynarza. 25 czerwca świętować będzie 1,5 miliona marynarzy na całym świecie, tworzących międzynarodowy handel i gospodarkę.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji