Prezydent Joanna Agatowska sprzeciwia się planom budowy portu zewnętrznego w Świnoujściu, ale dostrzega potrzebę unowocześniania portowej infrastruktury. Podkreśla, że inwestycje muszą uwzględniać interesy mieszkańców, przede wszystkim branży turystycznej.
Przedstawiona podczas ceremonii z okazji 75-lecia portów w Szczecinie i Świnoujściu koncepcja Przylądka Pomerania ma stanowić nową wizję rozwoju branży morskiej w regionie. Wiąże się to z przyszłością świnoujskiego portu, gdzie obecnie powstaje Głębokowodny Terminal Kontenerowy, ale na tej inwestycji się nie skończy. Choć plany są ambitne, pojawia się problem, jakim są obiekcje ze strony władz miasta. Nie jest to pierwsza tego rodzaju sytuacja.
Miasto Świnoujście udostępniło raport oddziaływania Głębokowodnego Terminala Kontenerowego na obszar Gminy Świnoujście. Został on przygotowany na zlecenie świnoujskiego ratusza i ma w zamierzeniu być odniesieniem dla dalszej debaty publicznej na temat inwestycji.
W Muzeum Rybołówstwa Morskiego w Świnoujściu trwa akcja ratowania ponad 40-letniej piranii. Po tym jak pękło ogromne akwarium, ryba została przeniesiona do tzw. mausera dostarczonego przez strażaków. Nowe stałe lokum dla niej będzie gotowe za kilkanaście dni.
Jak poinformował wiceminister Arkadiusz Marchewka, kluczowa inwestycja dla rozwoju transportu morskiego i przeładunków uzyskała ostateczną decyzję środowiskową. Polityk wskazuje, że jest to kolejny, bardzo ważny krok w realizacji tego przedsięwzięcia, który został wykonany.
Inwestycja za 1,7 mld zł, w ramach której zbudowano trzeci zbiornik na gaz i drugie nabrzeże, zwiększy zdolność regazyfikacyjną terminalu z 6,2 mld m sześć. rocznie do 8,3 mld m sześć. To połowa zapotrzebowania Polski na gaz.
Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka poinformował, że resort podpisał umowę na przeprowadzenie wywiadu ferromagnetycznego dna morskiego na obszarze przyszłego toru podejściowego dla terminala kontenerowego w Świnoujściu oraz badań na lądzie. Łączny koszt tych dwóch umów to w przybliżeniu 12,8 mln zł.
Zmniejszenie liczby kursów promowych w Świnoujściu to wyzwanie zarówno dla mieszkańców, jak i władz miasta. Awaria miejskich promów komplikuje codzienne życie mieszkańców, którzy muszą dostosować się do zmienionego rozkładu, a także generuje dodatkowe koszty dla samorządu. Pojawiły się doniesienia o sprzedaży jednostek do Gambii.
Zarząd Osiedla Warszów w Świnoujściu zorganizował spotkanie z mieszkańcami. Na tę okazję zaproszono prezesa Zarządu Portów Morski Szczecin i Świnoujście Jarosława Siergieja. Udział w rozmowach wziął także pełnomocnik ds. rozwoju portów, Rafał Zahorski. Jednym z głównych tematów spotkania była kwestia budowy terminala kontenerowego.
W rozmowie z Radiem Szczecin prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska stwierdziła, że jest zdziwiona decyzją o ostatecznej lokalizacji terminala kontenerowego i że wbrew informacjom przekazanym przez Ministerstwo Infrastruktury sprawa nie jest zakończona. Terminal kontenerowy w Świnoujściu to inwestycja o strategicznym znaczeniu dla polskiej gospodarki i obronności. To również szansa dla dalszego rozwoju Portu Szczecin i Świnoujście oraz całego regionu.
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku