Henryk Ogryczak oraz wiceprezes Marek Gorzelewski zostali odwołani z zarządu Grupy Przemysłowej Baltic. Na nowego prezesa powołano Adama Kowalskiego.
Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zebrała się, aby omówić temat realizacji programu „Miecznik” ze szczególnym uwzględnieniem dostosowania infrastruktury stoczniowej do budowy okrętów dla marynarki wojennej w ramach tego programu. Zajęto się także tematem polityki rządu w stosunku do sektora stoczniowego.
11 stycznia w Gdyni odbyło się Walne Zgromadzenie Założycielskie Polskiej Izby Morskiej Energetyki Wiatrowej (PIMEW). Statut nowopowstającego organu samorządu gospodarczego sygnowało 127 przedstawicieli przedsiębiorstw prowadzących lub planujących działalność w zakresie produkcji komponentów, świadczenia usług, handlu lub budownictwa dla sektora morskiej energetyki wiatrowej na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Nowo powołana Izba będzie pierwszym w Polsce samorządem gospodarczym dla sektora morskiej energetyki wiatrowej.
Z gdyńskiego oddziału stoczni Baltic Operator wypłynęła pierwsza z realizowanych przez Grupę Przemysłową Bałtyk trafostacji, które będą pracować na morskiej farmie wiatrowej u wybrzeży Stanów Zjednoczonych.
4 października bieżącego roku Baltic Operator Sp. z o.o., spółka należąca do Grupy Przemysłowej Baltic, w skład której wchodzi również Stocznia Gdańska, podpisała umowę na wykonanie dwóch morskich trafostacji (OSS) dla projektu bałtyckich farm wiatrowych.
Podczas drugiego dnia tegorocznego Forum Wizja Rozwoju rozstrząsano, czy możliwe jest odbudowanie dużych stoczni w Polsce.
Od 1 sierpnia funkcję prezesa zarządu spółki Grupa Przemysłowa Baltic sp. z o.o. Sprawuje Henryk Ogryczak. Zastąpił on na tej pozycji Andrzeja Zienkiewicza.
Położenie Polski nad Morzem Bałtyckim stwarza możliwości rozwoju dla polskiej gospodarki. Jak inwestować w jednostki pływające? Jak realizować projekty szybciej i taniej? Na te oraz wiele innych pytań odpowiedzą eksperci II Forum Wizja Rozwoju.
Program Batory należy rozwinąć w program budowy polskiej floty promowej, a projekt powinien obejmować cały kompleks zagadnień związanych z budową promów, począwszy od decyzji inwestycyjnej, poprzez analizę długofalowego działania na konkurencyjnym rynku, aż po finansowanie projektu – to syntetyczne wnioski po seminarium „Program Batory jako platforma rozwoju innowacji w polskiej gospodarce morskiej”.
„Pracodawcy Pomorza” oraz Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej zapraszają na konferencję „Kształcenie kadr dla nowoczesnej gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej – wyzwania, bariery, oczekiwania”.
Żeglarstwo jako dyscyplina olimpijska
Czystsze spaliny ze statków mogą ocieplać klimat?
Wiatr wieje od Wschodu. Chiny liderem produkcji turbin wiatrowych
Rozpoczęto postępowania w sprawie linii kablowych dla MFW Bałtyk III
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?