Posidonia 2024, najbardziej prestiżowa wystawa żeglugi na świecie, rozpocznie się 3 czerwca i potrwa do 7 czerwca w Ateńskim Expo Metropolitan. To tydzień pełen seminariów i konferencji, na których liderzy branży omówią spektrum kluczowych tematów kształtujących przyszłość żeglugi. Nie zabraknie tam również polskiego akcentu.
Brudna woda z płuczek oczyszczających spaliny na statkach zanieczyszcza Bałtyk, z czym wiążą się ogromne koszty - informuje pismo “Nature Sustainability”.
Wychwytywanie i magazynowanie dwutlenku węgla to konieczność dla cementowni, by uciec od wysokich kosztów zakupu uprawnień do emisji - ocenili przedstawiciele branży we wtorek. Aby jednak ruszyły inwestycje w technologię CCS niezbędna jest zmiana prawa i wsparcie finansowe.
Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.
CLIA Europe, ECSA, ESPO, FEPORT, SEA Europe i WaterborneTP zorganizowały w Brukseli dzień informacyjny UE dotyczący Funduszu Innowacji dla sektora transportu wodnego. W spotkaniu wzięło udział około 300 uczestników z sektora transportu wodnego. Byli przedstawiciele biznesu i administracji, którzy są zainteresowani wdrażaniem transportu zeroemisyjnego przy wsparciu funduszy z UE.
Wyspa, jak podaje słownik języka polskiego, to część lądu otoczona ze wszystkich stron wodą morza, jeziora lub rzeki.
Grupa technologiczna Wärtsilä podpisała umowę z brytyjską firmą P&O Ferries. Pięcioletnia umowa obejmuje dwa statki, M/V Pioneer i M/V Liberté i została zawarta w celu optymalizacji oraz minimalizacji wpływu na ich operacje, zapewniając przy tym przewidywalność kosztów utrzymania. Zamówienie zostało zarejestrowane przez firmę Wärtsilä w styczniu 2024 roku.
Nordic Investment Bank (NIB) udzielił pożyczki w wysokości 500 mln NOK (43,4 mln EUR) spółce Norled. Pożyczka pozwoli na sfinansowanie rozbudowy floty promów niskoemisyjnych. Jest to pierwsza pożyczka NIB w ramach programu InvestEU w Norwegii.
W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby swoich klientów, Stena Line przeprowadziła gruntowną modernizację dwóch swoich statków, Stena Britannica i Stena Hollandica. Jednostki, odnowione w rekordowym czasie 18 dni na każdy statek, oferują nowe przestrzenie restauracji i barów, nowoczesne i odświeżone miejsca do siedzenia oraz zwiększoną pojemność pasażerską. Renowacja statków jest kolejnym krokiem w dążeniu Stena Line do zmniejszenia emisji CO2 do 2030 roku w stosunku do poziomu z 2019 roku.
Za kilka lat lód w wodach arktycznych może znikać na miesiąc w roku, a do końca stulecia nawet na kilka miesięcy. Naukowcy są zaskoczeni – wcześniej oceniano, że takie zmiany nie nastąpią wcześniej niż za dwie dekady.
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
W Niemczech ochrzczono nową korwetę, FGS Karlsruhe
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Hapag-Lloyd i IKEA współpracują na rzecz czystszej żeglugi
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Piotr Jermakow
Łopaty i gondole turbin wiatrowych pojechały z portu w Kłajpedzie w głąb kraju