Wodór odgrywa kluczową rolę w transformacji energetycznej, stanowiąc alternatywę dla paliw kopalnych oraz wspierając dekarbonizację przemysłu i transportu. Tematowi dekarbonizacji transportu morskiego z udziałem wodoru przyjrzeli się eksperci podczas panelu: "Dekarbonizacja żeglugi i portów - rola wodoru", który miał miejsce na Polish Conference for Hydrogen Energy and Technologies (PCHET) 2025.
Większość statków wykorzystuje silniki diesla do napędu i wytwarzania energii, a duże statki oceaniczne są zazwyczaj napędzane wolnoobrotowymi silnikami wysokoprężnymi. Badanie DNV wykazało, że 25 tys. największych statków, czyli 30% światowej floty, odpowiadało za 80% emisji CO2 – informują autorzy najnowszego raportu DNV Maritime Forecast To 2050.
X-Press Feeders wraz Zarządem Portu Singapur i PSA Singapore osiągnęli dziś historyczny kamień milowy w kierunku zrównoważonej żeglugi wraz z pomyślnym zatankowaniem pierwszego, dwupaliwowego statku napędzanego metanolem. W ten sposób to niewielkie państwo, posiadające istotną pozycję jako port morski i centrum biznesowe ma stać się ważnym graczem na rynku promowania i wdrażania paliw odnawialnych w branży transportowej oraz globalnym przemyśle morskim.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?