Duńskie konsorcjum Femern A/S, odpowiedzialne za budowę tunelu między północnymi Niemcami a Danią, poinformowało w środę o spodziewanym opóźnieniu realizacji inwestycji. Oznacza to, że obiekt nie zostanie oddany do użytku w 2029 r., jak pierwotnie zakładano.
Konsolidacja nadzoru nad spółkami transportowymi, odblokowanie środków z Krajowego Planu Odbudowy, rekordowy budżet na inwestycje drogowe i kolejowe, a także realizacja strategicznych projektów, takich jak Centralny Port Komunikacyjny – to tylko niektóre z kluczowych działań zrealizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury w ciągu ostatniego roku.
Budowa tunelu miała turystycznie "otworzyć Świnoujście na świat", ale też sprawiła, że gospodarczo ten kurort stał się obiektem obserwacji sektora offshore i gospodarki morskiej. Przeprawa pod Świną ma już rok i w opinii przedsiębiorców jest to jedna z najważniejszych inwestycji w województwie zachodniopomorskim po 1989 roku.
Uroczystość otwarcia tunelu pod Świną odbędzie się w piątek, 30 czerwca, o godz. 12. Droga połączy wyspy Wolin oraz Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska, poinformował Urząd Miasta w Świnoujściu.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wizytował 2 czerwca br. budowę tunelu drogowego pod Świną w Świnoujściu. W ramach inwestycji powstał najdłuższy podwodny tunel w Polsce.
Tunel pod Świną w Świnoujściu przechodzi ostatnie, ważne testy. Chodzi o poprawne działanie zraszaczy wodnych i wentylacji.
Budowa tunelu pod Świną, pomiędzy wyspami Uznam i Wolin dobiega końca. Będzie to najdłuższa podwodna przeprawa w Polsce. Łączna długość tunelu i dróg dojazdowych to prawie 3,2 km, a samego tunelu 1,5 km. Na obu wyspach trwają prace porządkowe i wykończeniowe.
24 kwietnia 2023 roku. odbędzie się II sympozjum naukowo-techniczne pt. ” Usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną”.
Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz przekazał, że inwestycja jest bliska ukończenia. Na budowie rozpoczęło się układanie warstw drogowych. Dzięki tej inwestycji pojawi się dodatkowe połączenie lądowe między wyspami, odciążające transport drogowy na powierzchni oraz wodny z użyciem promów.
Projektowany podmorski tunel kolejowy między stolicą Finlandii, Helsinkami i stolicą Estonii, Tallinem, przez Zatokę Fińską i pod Morzem Bałtyckim, może nie tylko stworzyć obszar metropolitalny między dwoma miastami, ale także zaoferować ważne połączenie między krajami nordyckimi a Europą Środkową.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?