Lubiące wysokie temperatury bakterie mogą pomóc w unieszkodliwianiu rakotwórczego azbestu – informuje pismo “Applied and Environmental Microbiology".
Utrapieniem dla brazylijskich władz oraz jej marynarki wojennej jest los byłego lotniskowca São Paulo, który odholowany wrócił po tułaczce do ojczyzny zamiast do rozbiórki. Winnym mają być toksyczne materiały zalegające w jednostce.
Grecja i Bangladesz znalazły się na celowniku organizacji ekologicznych, które wezwały te kraje do zaprzestania nielegalnego umieszczania na mieliźnie przeznaczonych do rozbiórki statków. Jednostki zawierają azbest i inne toksyczne materiały.
Do Azji trafia 90 proc. statków przeznaczonych do złomowania z wszystkich zakątków globu, co czyni ją światowym centrum. Pobłażliwe stosowanie prawa, przejawiające się w braku wystarczającej troski o środowisko naturalne oraz prawa pracy, tania siła robocza oraz infrastruktura stoczniowa stanowią kluczowe czynniki, za sprawą których branża złomowania statków w Azji ma się tak dobrze.
Już w 2009 r. wydano w PŻM "Zarządzenie w sprawie wprowadzenia procedur postępowania z azbestem na statkach". Doprowadziło ono do stopniowego usuwania ze wszystkich statkowych instalacji tego materiału. Na żadnym ze statków Polskiej Żeglugi Morskiej nie występują więc obecnie jakiekolwiek materiały azbestowe. Jednostki PŻM są zatem pod tym względem w pełni bezpieczne dla środowiska naturalnego i pracujących na nich załóg.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji