Firma Yinson GreenTech wprowadza na rynek pierwszy w Singapurze w pełni elektryczny wodolot, Hydroglyder. Prezentacja jednostki odbyła się podczas targów Offshore Energy Week 2024 (OSEA 2024), 19 listopada. Zaprojektowany z myślą o transporcie załogi szybki statek ma stanowić znaczący krok w kierunku zrównoważonych innowacji morskich, umożliwiając bardziej przyjazne dla środowiska podróże po singapurskich wodach i nie tylko.
Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
Marzenia o niskoemisyjnych statkach i unikaniu korków mogą się spełnić w miastach nadbrzeżnych i położonych nad rzekami. W wielu krajach pracuje się nad wodnym transportem publicznym. W Polsce musimy jeszcze poczekać na tak innowacyjne rozwiązania.
Damen, światowy lider w dziedzinie budowy statków i rozwiązań morskich, rozpoczął kompleksowe badanie najnowocześniejszej technologii Zeabuz w zakresie autonomicznego żeglowania. Współpraca z obiecującym, zaawansowanym technologicznie przedsiębiorstwem, takim jak Zeabuz, podkreśla zaangażowanie Damen w bycie liderem innowacyjnych rozwiązań na rynku morskim.
Pierwszy na świecie komercyjny bezzałogowy prom elektryczny MF Estelle wypłynął w poniedziałek w regularną trasę. Statek mogący pomieścić 30 osób oraz rowery połączył wyspy Kungsholmen z Soedermalm, będącymi dzielnicami miasta.
Zeabuz (zeroemisyjny wodny autobus) to kolejny krok Norwegów we wdrażaniu w życie programu zeroemisyjności w transporcie wodnym w aglomeracjach nadmorskich.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO