Szanghaj to modelowy port morski, który świetnie żyje w symbiozie z dynamicznie rozwijającym się miastem, pełnymi garściami czerpiący z szybko rozwijającą gospodarką Chin. Szanghaj to wiodące „wrota” dla chińskiego eksportu. To również ośrodek biznesu morskiego, instytucji finansowych, prawnych i agencyjnych. To dynamicznie rosnąca gwiazda globalnej logistyki morskiej. Tutaj ma również, przy ulicy Yan’an East Road, swoją główną siedzibę Chipolbrok, działające do 1951 r. Chinese-Polish Joint Stock Shipping Company.
Niemiecki przewoźnik poinformował, że w pierwszy rejs wyruszył jego najnowszy nabytek, statek kontenerowy Wilhelmshaven Express. To 12 i ostatnia jednostka klasy Hamburg Express, wyróżniającej się zastosowanymi technologiami i napędem LNG, z myślą o dekarbonizacji transportu morskiego.
Port w Szanghaju po raz 15 z rzędu uzyskał miano najruchliwszego portu kontenerowego na świecie. W 2024 roku jako pierwszy przekroczył granicę 50 mln TEU.
W drugim kwartale 2023 r. gospodarki Azji były krajami o największej liczbie połączeń morskich, które mierzone są za pomocą wskaźnika LSCI (Liner Shipping Connectivity Index) – informują eksperci UNCTAD w najnowszym „Review of Maritime Transport 2023”.
Chiny, które z powodu spowolnienia gospodarczego mają mniejsze zapotrzebowanie na surowce energetyczne, z dużym zyskiem odsprzedają Europie gaz skroplony (LNG) kupowany w USA - informuje w poniedziałek dziennik "Wall Street Journal".
47 milionów TEU – oto wynik portu kontenerowego Yangshan Deep-water Port w Szanghaju za rok 2021.
O konkurencyjności, a więc możliwości dalszego rozwoju portów morskich i żeglugi zadecydują: digitalizacja i ochrona środowiska. W świecie globalnym nie da się utrzymać konkurencyjności bez innowacyjnych narzędzi wymiany informacji, niezbędnych dla zbudowania sprawnego i bezpiecznego łańcucha dostaw, a ochrona środowiska, jest nieodłącznym, wielopłaszczyznowym efektem ich wykorzystania, niezależnie od „zielonych” technologii specjalnie dedykowanych tym sektorom transportu morskiego.
Największy na świecie zautomatyzowany terminal kontenerowy Yangshan Deep Water Port już otwarty. Uroczystość odbyła się w niedzielę w Porcie Szanghaj. Zdolność przeładunkowa terminalu to docelowo 6,3 mln TEU.
Szanghajski port przeładował w 2017 roku ponad 40 milionów TEU bijąc tym samym własny rekord z poprzedniego roku.
W Chinach Yangshan Deep Water Port, największy na świecie zautomatyzowany terminal kontenerowy, rozpoczął próbne operacje. Obiekt jest częścią portu w Szanghaju. Początkowo obsłuży 4 mln TEU.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO