dk
Szanghajski port przeładował w 2017 roku ponad 40 milionów TEU bijąc tym samym własny rekord z poprzedniego roku.
Szanghajski zespół portowy rokrocznie podwyższa swoje rekordy przeładunku. Sytuacja taka trwa od 2010 roku i nic nie wskazuje by w najbliższym czasie miała ulec zmianie. Rekordowym wynikom sprzyja jego dogodna lokalizacja oraz cały czas dynamicznie rozwijająca się gospodarka Chin.
W grudniu 2017 roku wchodzacy w skład szanghajskiego portu "Yangshan Deep Water Port" rozpoczął testowanie nowego automatycznego terminalu przeładunkowego. Bezzałogowy projekt chińskich inżynierów i programistów ma usprawnić proces załadunku i pozwolić na bezpieczniejsze i szybsze obsługiwanie największych kontenerowców. Projekt ma obsłużyć rocznie 4 miliony TEU,
Chińskie ambicje sięgają jeszcze dalej. Za około 20 lat Szanghaj ma stać się głównym chińskim hubem logistycznym. Dużą rolę ma w tej wizji do odegrania szanghajski port który ma wtedy osiągnąć zdolność przeładunkową 45 milionów TEU rocznie.
Dla porównania Gdański Deepwater Container Terminal może się pochwalić rocznym przeładunkiem na poziomie 1.5 miliona TEU.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie