W Gdynia Container Terminal w zeszłym tygodniu miał miejsce wyjątkowy moment – terminal świętował przekroczenie granicy 6 milionów TEU przeładowanych od początku istnienia GCT.
„Port i miasto czy port kontra miasto? Współzależność mogąca być motorem rozwoju czy też barierami hamującymi rozwój obojga” to tytuł panelu na Forum Gospodarki Morskiej, który miał rozgrzać dyskusję. Nie rozgrzał. A stonowały ją pierwsze wypowiedzi uczestników panelu. Na wątek podatkowy postawił prowadzący panel Piotr Pawłowski, Przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia XIV kadencji.
Amerykańska Izba Handlowa w Polsce wyraziła zaniepokojenie możliwym dołączeniem chińskiego inwestora do konsorcjum, które chce nabyć od firmy Hutchison aktywa portowe, w tym terminal kontenerowy w Gdyni. Podkreśliła w komentarzu dla PAP, że stanowiłoby to zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego.
To już piąty raz, jak biegacze mieli okazję zmierzyć się na różnych dystansach w trakcie imprez biegowej ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. Kilkaset osób biegło na trasie, która znajduje się na terenie terminalu kontenerowego GCT, należącego do grupy Hutchison. Wydarzenie, które odbyło się 22 czerwca, wiązało się z promocją branży morskiej, aktywności fizycznej oraz działalności charytatywnej, gdyż jak co roku dochód był przeznaczony na wsparcie inicjatyw pomocowych.
W Sopocie rozpoczął się dziś Kongres Polskie Porty 2030. Ponad 900 reprezentantów polskiej branży morskiej rozmawia o problemach i szansach sektora oraz jego rosnącym znaczeniu dla gospodarki oraz bezpieczeństwa kraju i regionu.
W piątek, 23 maja 2025 roku w Gdyni, w murach Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego, odbędzie się V edycja konferencji „Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych”. To wydarzenie, które od lat łączy świat nauki, biznesu i administracji, w tym roku nabiera szczególnego znaczenia w kontekście gwałtownych zmian geopolitycznych i gospodarczych, jakie obserwujemy na świecie.
28 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy. Z tej okazji na terminalu Gdynia Container Terminal odbyły się pokazy i ćwiczenia dla pracowników.
Załogi terminali kontenerowych w polskich portach zapamiętają marzec 2025 na długo. Miesiąc ten okazał się obfity w przeładunki. Wszystkie zanotowały wzrosty, a niektóre pobiły rekordy.
Wczoraj wczesnym rankiem z gęstej portowej mgły przy nabrzeżu Gdynia Container Terminalu wyłonił się kontenerowiec Api Bhum. Było to inauguracyjne zawinięcie statku w ramach sojuszu Gemini Cooperation, obsługiwanego wspólnie przez Maersk i Hapag-Lloyd.
Pływający pod francuską banderą kontenerowiec Eco Ponente pojawił się z krótką wizytą w terminalu GCT w Porcie Gdynia. To kolejny statek zasilany metanolem, jaki pojawił się w Gdyni.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego