Stocznia Peene Werft, mieszcząca się w Wolgast, była miejscem uroczystości, w trakcie której uczczono zakończenie prac nad trzecią i zarazem ostatnią z zaplanowanych jednostek morskich dla służb celnych. Mają one wzmocnić kontrolę niemieckiej granicy morskiej.
Niemieckie służby celne oficjalnie przejęły tankowiec Eventin, który od stycznia dryfował u wybrzeży Rugii. Statek, pływający pod banderą Panamy, był częścią tzw. rosyjskiej "floty cieni", wykorzystywanej do omijania sankcji nałożonych na Rosję przez Unię Europejską po inwazji na Ukrainę.
Magazyn "Spiegel" poinformował w piątek, że niemieckie służby celne skonfiskowały tankowiec, który w styczniu dryfował u północnych wybrzeży kraju. Według "Spiegla" statek Eventin, pływający pod banderą Panamy, miał należeć do rosyjskiej "floty cieni".
Tankowiec Eventin, który dryfował bez kontroli na północ od Rugii na Morzu Bałtyckim z ładunkiem ropy naftowej, a który najpewniej jest częścią rosyjskiej „floty cieni” został zabezpieczony przez niemieckie służby.
Z powodu awarii silnika tankowiec Eventin dryfuje na północ od wyspy Rugii na Morzu Bałtyckim, który przewozi około 99 tys. ton ropy - przekazały w piątek niemieckie morskie służby ratunkowe. Statek należący do rosyjskiej "floty cieni" ma zostać odholowany.
Zgodnie z orzeczeniem „Hulthen v Stewart” [1903] A.C. 389 – ustalony „zamkniętą formułą czasową” laytime musi być określony w sposób jasny i jednoznaczny (zob. „Van Liewen v Hollis” [1920] A.C. 239). Czy przyjęta formuła ujęta jest określoną liczbą dni, czy godzin, czy też precyzyjnie ustaloną, na przykład, dobową czy godzinową ratą załadunkową („Alexander v Aktieselskabet Hansa” [1920]; „Van Nievelt v Forslind” [1925] 30 Com. Cas. 263) nie ma to różnicy prawnej. W obu przypadkach mówimy o „zamkniętej” formule ustalenia lay-time.
W naszych opracowaniach „Czarter na czas – klauzula „Off-hire” (Czarter na czas - klauzula "off-hire" Część I, Czarter na czas - klauzula Off-hire. Część II, Czarter na czas - klauzula "off-hire". Część III) dokonaliśmy szczegółowej analizy klauzul wyłączających czasowo obowiązek zapłaty przez czarterujących opłaty czarterowej („hire”). Wobec wielu pytań i komentarzy, które wywołały przedmiotowe opracowania, pozwolimy sobie na zbiorcze podsumowanie tego niezwykle istotnego zagadnienia kontraktowego.
Konflikt między Izraelem a Hamasem rozgrywa się w każdej domenie, lądowej, morskiej i powietrznej. Pojawia się wiele nagrań pokazujących walkę z perspektywy walczących stron. Niedawno w Sieci pojawił się krótki materiał pokazujący, jak szybka łódź motorowa ściera się z jednostką nawodną kontrolowaną przez przeciwnika.
To już kolejna sytuacja, gdy okręty chińskiej straży wybrzeża oraz jednostki tzw. milicji morskiej blokowały i nękały konwój morski z zaopatrzeniem, zmierzające do placówki Marynarki Wojennej Filipin (Hukbong Dagat ng Pilipinas), stanowiącej kość niezgody w związku z roszczeniami morskimi Chin o obszary morskie na Morzu Południowochińskim. Incydent odbył się w trakcie realizowanych na szeroką skalę amerykańsko-filipińskich ćwiczeń morskich.
W Części I Czarter na czas – klauzula „Off-hire” rozpoczęliśmy analizę niezwykle ważnych klauzul czarterowych, określonych jako „off-hire clause”. Ich istota, sprowadza się do umownego uregulowania okoliczności, w których czarterujący zwolniony zostaje ze swojego podstawowego obowiązku wynikającego z umowy czarteru na czas – obowiązku dokonywania opłaty czarterowej (hire).
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO