Firma Aarsleff załadowała i rozpoczęła przeładunek pierwszych siedemnastu z planowanych stu głównych platform dostępowych (MAP) dla morskiej farmy wiatrowej Sofia położonej na płytkich wodach Morza Północnego, znanych jako Dogger Bank.
Do końca roku ma być gotowa przystań żeglarska na Martwej Wiśle, którą wybuduje Politechnika Gdańska. Inwestycja za ok. 4,5 mln zł jest realizowana w niedalekim sąsiedztwie mostu, który łączy Wyspę Sobieszewską z Gdańskiem. Dzięki temu przedsięwzięciu uczelnia będzie mogła prowadzić m.in. terenowe badania naukowe i zajęcia dydaktyczne ze studentami. Ucieszą się również żeglarze, dla których pojawią się nowe możliwości. Co dzieje się na miejscu budowy?
Siedem miejsc postojowo-cumowniczych oraz nowe oznakowanie szlaku żeglownego pojawi się na Odrze dolnej i granicznej. Głównym wykonawcą została firma AARSLEFF Sp. z o.o., która od ćwierć wieku działa na polskim rynku budowlanym. Prace mają potrwać do listopada 2022 roku.
Ostatnia partia 25. bezobsługowych betonowych platform roboczych dla morskiej farmy wiatrowej Hornsea Two opuściła certyfikowaną fabrykę elementów betonowych w Polsce. Wszystkie wyprodukowano zgodnie ze specyfikacją i harmonogramem.
Urząd Morski w Gdyni otworzył oferty w przetargu pn. „Przebudowa nabrzeża Polski Hak w Gdańsku w ramach Projektu: „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap IIIA”. Zgłosiło się sześciu chętnych wykonawców. Wszystkie oferty przekroczyły jednak budżet zamawiającego, czyli 11,986 mln zł.
Najbliższa edycja WaterWays EXPO – jedynego w Polsce organizowanego w formule targowo-konferencyjnej wydarzenia stworzonego specjalnie dla prezentacji i zapoznania się z różnorodnymi aspektami gospodarczego wykorzystania wód śródlądowych, odbędzie się w dniach 16-18 czerwca 2016 w Warszawie w Pałacu Kultury i Nauki. Będzie to bez wątpienia nie tylko kolejna okazja do pogłębionego dialogu wszystkich środowisk oraz zapoznania się z najnowocześniejszymi krajowymi i zagranicznymi rozwiązaniami technologicznymi, ale także pierw
Aktualnie w Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu prowadzony jest remont dwóch pogłębiarek i jednej barki.
Dźwig pływający Lodbrok pomagał przed tygodniem w wyciąganiu 70-tonowej koparki, która na początku grudnia wpadła do Kanału Piastowskiego w Świnoujściu. Akcja trwała blisko trzy godziny.
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie