Firma Aarsleff załadowała i rozpoczęła przeładunek pierwszych siedemnastu z planowanych stu głównych platform dostępowych (MAP) dla morskiej farmy wiatrowej Sofia położonej na płytkich wodach Morza Północnego, znanych jako Dogger Bank.
Aarsleff nie tylko zajmuje się załadunkiem i przeładunkiem MAP, ale również został zakontraktowany przez wykonawcę EPCI, firmę Van Oord, na przewóz podestów dla łodzi i drabin górnych, tworzących tzw. "system dostępu zewnętrznego". Te elementy zostały wyprodukowane przez Navikon specjalnie na potrzeby projektu Sofia.
Dostawa, obejmująca pierwsze siedemnaście platform dostępowych, to zaledwie początek. Planowane są kolejne pięć transportów, które mają zostać zrealizowane do końca III kwartału 2024 roku.
Morska farma wiatrowa Sofia, o mocy 1,4 gigawata (GW), reprezentuje jedną z największych pojedynczych morskich farm wiatrowych na świecie. Zlokalizowana na Dogger Bank w Morzu Północnym, około 195 kilometrów od północno-wschodniego wybrzeża Wielkiej Brytanii, farma składać się będzie ze stu potężnych turbin.
MFW Sofia jest własnością RWE, jednego z największych światowych dostawców energii odnawialnej. Realizacja tego projektu przyczynia się do zwiększenia udziału energii odnawialnej w globalnym miksie energetycznym i stanowi istotny krok w kierunku zrównoważonej przyszłości.
Tokyu Land i SolarDuck zakończyły budowę pierwszej w Japonii morskiej elektrowni słonecznej
Integracja offshore z rynkiem wodoru. Co skłania wodór w kierunku offshore?
EKG 2024: budowa pierwszej polskiej elektrowni jądrowej opóźni się o dwa lata, ale będzie dobrze przygotowana
Certyfikat uznania The Nautical Institute dla symulatora CTV z Centrum Nowych Kompetencji
Gaz-System zakłada, że najwięcej gazu prześle w latach 2030-2032
Pierwsza faza budowy offshore z półrocznym opóźnieniem