Kontynuując Część I Kwit sternika („Mate’s Receipt”) – w świetle prawa angielskiego. Część I i II Kwit sternika („Mate’s Receipt”) – w świetle prawa angielskiego (Część II) opracowania dotyczącego morskiego dokumentu przewozowego zwanego „kwit sternika” („Mate’s Receipt”), koniecznym wydaje się zajęcie następującymi kwestiami.
Z kadrą dowódczą 3. Flotylli Okrętów, największego związku taktycznego polskiej Marynarki Wojennej, spotkał się dowódca logistyki sił zbrojnych Korei Południowej, gen. broni Son Dae Kwon. Wizyta miała miejsce w Gdyni.
Tegoroczne obchody Święta Wojska Polskiego są wyjątkowe. Pierwszy raz, jednocześnie wraz z defiladą w Warszawie, w pobliżu Półwyspu Helskiego przeszła parada morska okrętów Marynarki Wojennej. Mieszkańcy Helu, zaproszeni goście, entuzjaści oraz turyści mogli obserwować blisko 20 jednostek, na czele z okrętem podwodnym ORP Orzeł.
W dniach od 24 do 27 lipca 2025 roku Marina Yacht Park w Gdyni po raz szósty stała się centrum europejskiego jachtingu, goszcząc Polboat Yachting Festival – największe w Europie Środkowo-Wschodniej targi jachtowe na wodzie.
Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Na terenie gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding odbyło się drugie w tym roku wodowanie okrętu, wpisując się w największe od lat prace związane z modernizacją potencjału sił morskich. Tym razem na wodzie znalazł się okręt rozpoznania radioelektronicznego programu „Delfin”, przyszły ORP Jerzy Różycki. Jednostka powstaje w kooperacji ze szwedzkim koncernem Saab.
Dwie lądowe stacje elektroenergetyczne, trasy kablowe łączące wybrzeże z infrastrukturą energetyczną, baza serwisowa w Łebie – rozpoczęła się budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. Po podjęciu w maju br. finalnych decyzji inwestycyjnych i zamknięciu rekordowego w historii polskiej energetyki finansowania projektowego, jeden z największych projektów energetycznych współczesnej Polski wszedł w fazę realizacji. W efekcie już w 2028 roku czysta ener
W naszej publikacji Czarter na czas w świetle common law oraz Reguł Hague-Visby, omówiliśmy bazowe relacje pomiędzy stronami umowy czarteru na czas (armatorem i czarterującym) oraz złożone interakcje prawne postanowień umowy czarterowej, a regułami przewozowymi Hague-Visby.
Rosyjski tankowiec Khatanga, który od 2017 roku stał opuszczony w Gdyni, w końcu opuścił port. Statek został odholowany do Danii do stoczni rozbiórkowej.
Z oficjalną wizytą w Polsce przebywał dowódca sił morskich Turcji (Türk Deniz Kuvvetleri) adm. Ercüment Tatlioğlu. W trakcie pobytu w Gdyni 30 maja spotkał się z przedstawicielami wyższej kadry dowódczej polskiej Marynarki Wojennej. Była to okazja do wymiany wzajemnych doświadczeń oraz umocnienie współpracy pomiędzy siłami morskimi obu państw.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO