Prawie cztery miesiące na obszarze projektu morskiej famy wiatrowej Baltic East trwały wstępne badania sejsmiczne i geotechniczne dna morskiego, które prowadziły trzy specjalistyczne jednostki z konsorcjum polskich firm: ORLEN Petrobaltic, Geofizyka Toruń i MEWO. W ramach realizowanych prac wykwalifikowany zespół badaczy, techników i operatorów wykonał ponad tysiąc kilometrów pomiarów sejsmicznych oraz liczne sondowania i wiercenia. Pozyskane informacje pozwolą ORLEN Neptun opracować kolejne kluczowe etapy inwestycji.
Nie ustają prace na terenie projektowanej morskiej farmy wiatrowej Baltic East. Pracująca nad nią spółka Orlen Neptun poinformowała o zakończeniu badań UXO.
Rozwój branży offshore na Morzu Północnym w tym też morskiej energetyki wiatrowej, wiąże się z wieloma wyzwaniami. Prace budowlane niekiedy są opóźniane bądź wstrzymywane z racji na odkrywane niebezpieczne obiekty, głównie bomby, miny i amunicję z czasów II wojny światowej. Choć ich neutralizacja to zwykle zadanie okrętów przeciwminowych w składzie morskiego rodzaju sił zbrojnych, do tych wymagających przedsięwzięć są angażowane też prywatne podmioty.
Inwestycja stanowi kluczowy etap przygotowań do uruchomienia terminala serwisowego dla morskich farm wiatrowych w darłowskim porcie. Jednocześnie jej celem jest wzmocnienie potencjału tego miejsca jako portu wielofunkcyjnego.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. podpisał umowę z firmą UXO-Marine na wykonanie badań ferromagnetycznych dna morskiego w ramach projektu „Budowa akwenów dostępowych od strony morza oraz falochronu zamykającego od strony wschodniej dla portu zewnętrznego w Świnoujściu”.
Polskie Elektrownie Jądrowe uzyskały pozwolenie na prace przygotowawcze związane z budową pierwszej polskiej elektrowni jądrowej. Mają się one rozpocząć jesienią tego roku.
W ubiegłym tygodniu do Władysławowa przybył statek, który wszedł w skład floty firmy Uxo Marine. Nowy nabytek ma zwiększyć jej możliwości działania w zakresie badań ferromagnetycznych, batymetrycznych, sonarowych, sejsmicznych oraz inspekcji podwodnych.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podpisał umowę na wykonanie skanu magnetycznego dna morskiego w ramach projektu pn.: „Budowa dostępu morskiego i kolejowego do głębokowodnego terminalu kontenerowego w Porcie Zewnętrznym Świnoujście”.
Blue Armada Robotics, polska firma zajmująca się automatyzacją pozyskiwania danych oceanograficznych, należąca do klastra European Leaders of Offshore Renewable Energy (ELBE), ogłosiła nawiązanie partnerstwa z producentem morskich jednostek bezzałogowych (USV) firmą HydroSurv. W ramach tej współpracy Blue Armada nabyła swoją pierwszą jednostkę typu REAV-60, co stanowi strategiczny krok na drodze rozwoju działalności firmy na Morzu Bałtyckim oraz dalszej ekspansji międzynarodowej w tym poprzez strategiczną współpracę z europejskim
Krzysztof Stopierzyński znowu to zrobił. Prezes Baltic Diving Solutions (BDS) po raz kolejny wykazał się biznesową dalekowzrocznością, powiększając swoją flotę o wielozadaniową jednostkę Baltic Constructor. Statek dotarł już do Polski, wzmacniając możliwości operacyjne BDS-u i potencjał rozwoju krajowego sektora offshore.
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta